Un blog sau un website pot fi foarte usor monetizate, prin diferite tipuri de sistem de advertising. Cele mai importante metode de promovare si monetizare al unui website / blog sunt:
1. Reclame in sistem Cost per Click
Prin acest tip de reclame utilizatorul castiga o suma fixa sau variabila pentru fiecare click!
Media CPC: Intre 0.01 centi si 0.10
2. Reclame in sistem Cost per Mille
Utilizatorul castiga in functie de locatia (tara de provenienta) o suma fixa sau variabila in functie de advertiser pentru un calup de 1000 de afisari consecutive. Este una dintre cele mai eficiente metode de monetizare al unui website, contorizandu-se astfel orice afisare. In comparatie cu Costul pe click, cand un utilizator efectueaza un click sau nu pe reclama, la CPM castigul este eficient si sigur. Aceste tipuri de reclame pot fi afisate ca bannere sau ferestre popup / interstitiale (afisare intre doua pagini pe parcursul incarcarii).
Media CPM: Intre 0.05 centi si 0.43
3. Reclame in sistem Cost per Action
Sunt reclame target-ate in special pe tarile ce provin din Uniunea Europeana sau America. Din pacate sistemul de afiliere in Romania nu se ridica la nivelul international. Un utilizator castiga bani in functie de comisionalele acceptate de catre advertiser.
Media CPA: 5 si 25 dolari
4. Reclame in sistem link-uri platite
Nu recomand niciunui advertiser / publisher sa apeleze la acest sistem. Robotii Google au o metoda avansata de detectare a link-urilor platite. In evolutia unui website un link platit poate fi promovat doar in cazul in care i se atribuie un tag "nofollow". Daca vanzarea de link-uri este nepotrivita pentru Page Rank, ierarhia in motoarele de cautare - in economia unui website pot fi metode de bun augur, metode nerecomandate.
Media Link: 10 - 150 dolari
5. Posturile platite
Sunt posturile care "lauda" sau critica un produs promovat contra unei sume de bani primite din parte unui agent de publicitate
Media: 5 si 300 dolari
6. TV Online
Citeste mai multe informatii despre TV Online si publicitatea TV aici
Traficul, numarul de vizitatori si locatia acestora influenteaza in mod direct castigurile unui publisher. Un utilizator cu trafic provenit din USA va castiga mult mai mult din CPA, CPM si CPC decat un publisher ce promoveaza si beneficiaza de trafic din Romania sau Afganistan.
Succes si spor la bani!