PR inseamna Public Relations.
Acest domeniu, foarte inrudit cu tot ceea ce inseamna comunicare si marketing, se ocupa cu promovarea si vanzarea unor produse si servicii.
In ziua de azi imaginea PR-ului romanesc este o tipa foarte aranjata, cu o masina trasnet si cu multi bani dar care nu stie sa vorbeasca. Gresit! Un specialist in PR este un specialist in COMUNICARE!
Vrei sa afli ce se ascunde de fapt in spatele unui PR? Vrei sa stii cum poti sa devii si tu un specialist in PR? Usor sau greu, interesant sau nu, provocator sau mai putin, noi iti dam detaliile, tu vei stii daca te potrivesti sau nu acestei specializari.
Ce ar trebui sa fie PR-ul? Asta e o cu totul alta tema si cred ca ar merita dezbatuta. Am mai vorbit despre consultanti, in unele din post-urile mele anterioare. Din pacate, e simplu sa spui “consultant de PR” atat timp cat asta poate sa insemne orice.
Eu cred ca vina pentru lipsa de definitii clare pentru PR e impartita la toata lumea - clienti, agentii, jurnalisti si publicul larg. Publicul larg, pentru ca citeste media si se uita la televizor. Jurnalistii pentru ca scriu despre companii si despre politica si sport si au permanenta nevoie de informatii. Ambii genereaza cerere si oferta nu intarzie sa apara - companii si agentii de PR se bat sa ofere informatii despre tot si despre toate si se bat pentru un loc pe scena media.