Cum sa faci o reclama publicitara

Tehnici si metode de a crea o reclama: Cum sa faci o reclama publicitara

Ea nu garantează reuşita, dar eficientizează munca creatorului. Simplificată la două faze, această planificare ar fi cea de mai jos.

Prima etapă constă în determinarea clasei din care face parte reclama, conform clasificării: reclamă la nivel naţional, regional, local; reclamă pentru comerţul en-detail, reclamă industrială, reclamă profesională, reclamă idee.


Tehnici si metode de a crea o reclama
A doua etapă, o constituie stabilirea celor cinci elemente fundamentale de planificare a strategiei, care poartă această denumire deoarece schimbarea oricăreia dintre ele înseamnă schimbarea campaniei publicitare.

Tehnici si metode de a crea o reclama
Aceste elemente sunt:

1) Clientul (sponsorul) şi reputaţia acestuia.
Întrucât sponsorul este cel ce va beneficia de reclamă şi cel care plăteşte, trebuie cunoscute, în avans, câteva informaţii cum sunt dimensiunea firmei, poziţia sa financiară, dacă este sau nu o firmă cu tradiţie, reputaţia pe care o are şi pe care crede că o are, modelul său de distribuţie şi cel de marketing, cine îi sunt clienţii.


Tehnici si metode de a crea o reclama
2) Produsul sau ideea căreia i se face reclamă.
Trebuie studiate caracteristicile produsului, performanţele anunţate în comparaţie cu cele reale, cum diferă de alte produse aflate pe piaţă, o trăsătură de caracter (proprietate benefică) care să-l distingă net de celelalte produse, cât este de atrăgător pentru cumpărători.


Un punct esenţial îl constituie poziţia produsului în cadrul ciclului său de viaţă, dacă este nou, vechi, în ascensiune sau în declin. După această identificare, copywriterul ar trebui să poată formula o listă cu cele mai atrăgătoare trăsături ale produsului, cunoscute sub denumirea de atuuri ale vânzării. Cel mai important atu trebuie să se afle în capul listei. Reclama va conţine maximum trei atuuri, cel mai important atu fiind tema (copy) reclamei şi fiind atuul dominant.

3) Audienţa sau publicul (clienţii, cumpărătorii, utilizatorii finali).
Trebuie să ştim cine este clientul clientului nostru (agenţiei noastre de publicitate). Datele despre el se pot obţine din sondaje, anchete pe bază de chestionar formal sau interviu informal, dar ele trebuie să fie adevărate şi obiective. Acum contează CINE, UNDE, CÂND, CUM şi DE CE cumpără!


4) Obiectivele reclamei.
Acestea pot fi: a) instituţionale, unde se aşteaptă rezultate în perspectivă, şi se pune accentul pe prestigiul firmei, preţul scăzut, valoarea “eficientă” - calitate la preţul respectiv; b) pe produs, unde se aşteaptă rezultate sezoniere sau imediate şi reclama promovează noutatea produsului şi politica preţurilor stabile.


5) Mijlocul sau mediul de comunicare, reprezintă numeroasele canale de informare prin care mesajul celui ce face reclamă (beneficiarul de reclamă, numit şi “advertiser” în lumea afacerilor) ajunge la client. mediul poate fi “tipărit”: în ziare, reviste, poştă (cunoscută în literatura anglo-saxonă ca “direct mail”), “punctul de vânzare”: postere, cărţi poştale, insigne, sau “teletransmis” prin releele radio-televiziunilor.

Paragrafe oferite referate