Campanii relatii publice
Campania de relaţii publice este o activitate planificată, structurată şi coordonată, prin care o organizaţie urmăreşte să-şi atingă obiectivele de relaţii publice specifice.
Elaborarea unui plan de actiune pentru campania de relatii publice
La elaborarea planului de relaţii publice lucrează o echipă de specialişti, fiecare dintre ei având o sarcină precisă în elaborarea fiecărei etape a campaniei.
Elaborarea unui plan de actiune pentru campania de relatii publice
Un plan este un proiect elaborat, ce presupune un şir ordonat de operaţii destinate să ducă la atingerea unui anumit scop. În limbaj economic, un plan este ansamblul deciziilor stabilite în vederea executării unui proiect.
Elaborarea unui plan de actiune pentru campania de relatii publice
În timp ce planificarea se referă la analiză, strategia defineşte abordarea, iar planul propune acţiunile. Dacă planul e realizat conform regulilor teoriei, el va însemna pentru organizaţie un instrument de management important, deoarece propune rezultate ce trebuie atinse, căile pentru a face acest lucru şi oferă motivaţii ce justifică respectivele obiective.
Planul campaniei de relaţii publice este instrumentul ce face legătura între organizaţie şi publicul acesteia. El este primul care are ca misiune să se adreseze exteriorului organizaţiei, celelalte servind la punerea în practică a marilor orientări ale organizaţiei, la definirea şi fabricarea produselor sale, produse care trebuie să fie şi vândute. Planul campaniei de relaţii publice este deci interfaţa dintre activităţile interne ale organizaţiei şi publicul său.
El va propune acţiuni concrete ce trebuie realizate pentru atingerea obiectivelor, printr-o succesiune ordonată de operaţiuni efectuate pentru găsirea soluţiilor de comunicare în funcţie de preocupările organizaţiei; începe cu o analiză şi continuă cu un studiu, o planificare, o fază de execuţie şi una de control.
Etapele principale în realizarea unui plan de campanii de relaţii publice sunt:
1. definirea problemelor
2. analiza situaţiei
3. stabilirea obiectivelor
4. identificarea diferitelor categorii de public
5. stabilirea strategiilor
6. stabilirea tacticilor
7. fixarea calendarului de lucru
8. stabilirea bugetului
9. stabilirea procedurilor de evaluare
Succes!