Cursul prezinta participantilor, intr-o forma atractiva si interactiva, conceptele si instrumentele de baza, necesar a fi cunoscute in demersul strategic de marketing al unei organizatii
Training-ul se adreseaza in principal persoanelor implicate in activitatile de marketing intr-o organizatie.
De asemnea, persoanele care, prin activitatile desfasurate, sunt implicate sau participa la fundamentarea si generarea strategiilor organizationale vor identifica o serie intreaga de aspecte interesante, activitatea de marketing reprezentand un pilon de baza in demersul strategic organizational.
Introducere
1. Definitii, Concepte de baza
2. Procesul de Marketing Strategic
3. misiune, obiective şi strategii organizaţionale, obiective si strategii de marketing.
4. Importanta formularii obiectivelor SMART in generearea unei strategii
Analiza oportunitatilor de Marketing
1. Analiza de mediu intern si extern
- Analiza SWOT si analiza PEST
- Analiza Lantului Valorii
2. Analiza competitiei
- Analiza comparativa - benchmarking
- Modelul celor 5 forte al lui Porter
- Strategii si avantaje competitive
Se vor detalia:
1. importanta raportarii la competitie in momentul formularii strategiilor
2. cum se face acest lucru?
3. Conceptul de avantaj competitive si cum poate fi dezvoltat acesta, in functie de pozitia ocupata in raport cu competitia: leader, challenger, follower sau activitate pe o piata specializata
Analiza de portofoliu a activitatilor unei organizatiei
1. Metoda matriciala de analiza a portofoliului de activitati a unei firma
2. Matricea BCG ca instrument de analiza
Segmentarea strategica si Selectarea pietelor tinta
Diferentierea ofertei si pozitionarea in piata – harti perceptuale
Dezvoltarea si lansarea de produse noi; Ciclul de viata al produsului
Planificarea Programelor de Marketing
Strategii pentru mix-ul de marketing: strategii de produs , strategii de distribuţie, strategii de promovare si strategii de preţ.
Detalii despre curs, aici
Preluat cu acordul scris al Comunicate de presa