Avantajele agenţiei de publicitate
Majoritatea firmelor, fie ele mici sau mari, înclină să apeleze la agenţii de publicitate pentru că acestea oferă câteva avantaje:
- Au specialişti care pot desfăşura activităţi specifice (cercetare, muncă de creaţie) în condiţii mai bune decât personalul firmei
- Vin cu un punct de vedere obiectiv în privinţa rezolvării problemelor unei firme, dar şi - cu ani de experienţă câştigată din colaborarea cu diverşi clienţi ce s-au aflat în situaţii diferite
- Au o putere de cumparare a spaţiului de publicitate mai mare decât cea a unei firme. De asemenea, ele beneficiază de o reducere de preţ, ceea ce face ca şi cheltuielile firmei să fie mai mici
- Clientul poate renunţa oricând la serviciile agenţiei sale. O agenţie va depune toate eforturile pentru a oferi servicii foarte bune şi a-l determina pe client să mai apeleze la ea.
Dezavantajele agenţiei de publicitate
Încredintarea funcţiei publicităţii unei agentii specializate are însă şi câteva dezavantaje :
- Pierderea controlului total asupra activităţii respective
- Reducerea flexibilităţii publicităţii
- Apariţia unor conflicte în momentul în care agenţia îşi impune metodele de lucru
- Incapacitatea clientului de a exercita un control sau o coordonare mai mare asupra publicităţii
- Cresterea costurilor pe produs prin cheltuielile cu publicitatea