Ce inseamna publicitatea negativa?
A face publicitate negativa inseamna a face antireclama, a promova un produs cu defecte, probleme, a relata anumite probleme ale unui produs.
Avantajele si dezavantajele publicitatii negative
Oricum se priveste, indiferent dinspre ce parte a baricadei, fie publisher fie antreprenor, publicitatea negativa are un efect benefic produsului caruia i se face anti-reclama.
In primul rand, lumea online afla despre problema descrisa.
Este imposibil ca minim 2,3 sau mai multe parti terte sa nu preia problema discutata, automat marindu-se numarul celor implicati si numarul celor ce cunosc problema descrisa.
Oricine isi poate da seama ca problema descrisa printr-o publicitate negativa, importiva produsului, aduce mai multe beneficii si oricine stie ca este un caz singural ne generalizat!
Cum sa te feresti de publicitatea negativa
1. Fa-ti un plan de publicitate pentru compania ta. Ia in considerare toate crizele posibile care se pot petrece in cadrul industriei tale.
2. Numeste un purtator de cuvant, cineva care are abilitatea de a ramane calm in fata presiunii venite din partea jurnalistilor. Trebuie sa fie cineva a carui abilitate de a jongla cu situatiile si oamenii este foarte dezvoltata, de preferat cineva care a si lucrat in domeniul jurnalismului si care stie la ce sa se astepte din partea acestora.
3. Cauta sa transformi orice situatie intr-una buna. Ramai calm si subliniaza in fata presei, schimbarile pozitive de care clientii pot beneficia.
4. Pastreaza-ti clientii, angajatii si furnizorii informati pe tot parcursul crizei. Daca taci cu incapatanare te vei simtii mai in siguranta dar vei alimenta speculatiile. Si stii cat iubeste presa speculatiile.
5. Pregateste un comunicat de presa. Daca nu exista stiri nu inseamna ca lucrurile merg bine, iar jurnalistii vor gasi un subiect daca tu nu le dai unul. Poate nu-ti place abordarea lor, asa ca fii activ si incearca sa stabilesti tu insuti directia.
Pentru a intelege exact avantajele si dezavantajele publicitatii negative, am sa va invit sa cititi un interviu exemplu despre publicitatea negativa
"Wim Vermeulen, Director of Digital Innovation la Ogilvy pe Central & Eastern Europe: "chiar dacă doi consumatori fac lucruri negative cu produsul tău, iar toată lumea află de acest lucru, tot nu se poate vorbi de advertising negativ".