Marii investitori în publicitate vor ca televiziunile naţionale de peste ocean să reducă tarifele cu 15%. Posturi precum ABC, NBC şi FOX nu au reuşit să atragă prea multă publicitate pentru toamna lui 2009, deşi anul trecut au avut reclame în valoare de nouă miliarde de dolari.
Luna iunie reprezenta, în anii trecuţi, momentul în care reţelele de televiziune negociau cu advertiserii bugetele de publicitate pentru grilele de toamnă.
Dar anul acesta, lucrurile stau diferit. Audienţa scăzută, economia extrem de fragilă şi falimentele din industria auto (una dintre cele mai mari investitoare în publicitate) au făcut tot mai dificilă pentru posturile TV atragerea de reclamă. La o lună după ce reţelele au trimis drept „momeală“ grilele de toamnă, acestea nu au reuşit să atragă investitori importanţi.
În anii trecuţi, pe vremea aceasta, posturi precum ABC, NBC, CBS, FOX şi CW îşi vânduseră în întregime spaţiul publicitar pentru sezonul de toamnă. Chiar în iunie 2008, reţelele au bătut palma, în câteva zile, pentru tot spaţiul din prime-time, însumând tranzacţii în valoare de nouă miliarde de dolari.
Analiştii de pe Wall Street estimează că primele vânzări ale spaţiilor din prime-time ar putea totaliza, în acest an, 7,4 miliarde de dolari, cu 15% mai mici faţă de 2008
Detalii InfoPortal.