Un antreprenor de succes trebuie sa tina cont si sa aplice toate avantajele dobandite si sa nu aplice cele 19 legi pentru a avea un business de succes!
Aceste legi trebuie evitate pentru a fi un antreprenor de succes!
1. Considera ca produsul lor ar trebui sa fie in fiecare casa si sunt convinsi ca toata lumea il va cumpara. Ca urmare, ii pun un pret accesibil oricui. Dar, pentru a-si acoperi costurile si a obtine un profit, ar fi necesar ca, intr-adevar, absolut toata lumea sa cumpere produsul! Nu realizeaza cat de ilogica e aceasta strategie.
2. Cumpara un spatiu publicitar sau demareaza o campanie de direct mailing, dar nici prin cap nu le trece sa calculeze cate comenzi ar trebui sa primeasca pentru a acoperi macar costurile acestor actiuni.
3. Orgoliul propriu ii face sa considere ca produsul lor e unul de lux, cand acesta e, de fapt, o banalitate.
4. Se incapataneaza sa cumpere echipamente IT de ultima ora, adevarate bijuterii tehnologice, cand pentru nevoile lor ar fi suficient ceva de 10 ori mai ieftin.
5. In scrisorile de vanzare vorbesc despre ei pe pagini intregi, dar neglijeaza ca trebuie sa-i faca o oferta clientului pentru ca acesta sa aiba la ce sa raspunda.
6. Considera ca “Ceea ce vrem noi sa spunem…” este de o importanta capitala si ignora dorintele si nevoile clientului.
7. Vor ca 100 de pagini de text sa fie inghesuite intr-un spatiu publicitar de marimea unui timbru.
8. Invita oamenii sa ia legatura cu ei pentru a afla mai multe informatii, dar nu au aceste informatii.
9. Au mai multe informatii, dar le expediaza potentialului client abia peste trei luni.
10. Vor sa aiba vanzari foarte consistente si, daca cineva face o comanda mai modesta, se comporta atat de gretos incat cumparatorul respectiv nu mai apeleaza in viata lui la firma lor. Si le mai spune si altora ce a patit.
11. Propun servicii pe care nu le pot indeplini.
12. Confunda vanzarile cu profitul.
13. Presupun ca orice client are acelasi nivel de trai, aceeasi educatie si aceeasi viziune despre viata ca si ei.
14. Produsul lor are o trasatura oarecare, pe care nimeni nu da doi bani, dar ei se indragostesc de trasatura respectiva si bat apa in piua desprea ea, ignorand principala functiune a produsului.
15. Cand cumpara spatiu publicitar undeva, nu se gandesc ca, de fapt, cumpara rezultatele pe care le va avea respectiva reclama si nu 50 sau 100 de cmp de ziar. Se arunca la prima publicatie care are tarife mai mici, fara sa tina cont de tirajul ei si de pretul reclamei/cititor.
16. In campaniile de direct mailing trimit scrisori publicitare unor oameni care au deja produsul lor, intr-o forma sau alta, si care, logic, nu mai pot fi potentiali clienti.
17. Refuza cu indarjire schimbarea modului lor de lucru, chiar daca avantajele pe care le-ar obtine sunt evidente. Le spui ca pot economisi 5.000 de lei la fiecare expediere sau ca stii un mijloc de promovare de trei ori mai ieftin si mai eficient - nu sunt interesati.
18. Au convingerea stupida ca, din moment ce ei platesc o reclama intr-un ziar, oamenii sunt obligati sa o citeasca.
19. N-ar apela pentru nimic in lume la un profesionist al reclamei. Vor sa le faca ei pe toate.
Mersi Sabin pentru email