Cat se plateste pentru un banner / publicitate ?

Stabilirea bugetului pentru publicitate

Dupa ce a determinat obiectivele publicităţii, firma/utlizatorul online urmează să stabilească bugetul de publicitate pentru fiecare produs în parte.

Rolul publicităţii online (advertising si publishing) este de a crea cerere pentru un anumit produs, iar firma/utilizatorul doreşte să cheltuiască atât cât este necesar pentru realizarea desfacerilor planificate.

În continuare sunt prezentaţi câţiva factori specifici de care trebuie să se ţină seama în elaborarea acestui buget:

- Etapa din ciclul de viaţă al produsului. De regulă, produsele noi necesită un buget de publicitate consistent, pentru a-i informa pe consumatori de existenţa lor şi a-i determina să le incerce. Mărcile mature necesită, de obicei, bugete mai mici, calculate ca procent din valoarea vânzărilor.

- Cota de piaţă. În mod obişnuit, mărcile cu cote de piaţă superioare necesită cheltuieli mai mari cu publicitatea decât mărcile cu cote inferioare. Cheltuielile respective vor putea fi calculate ca procent din valoarea vânzărilor. Crearea pieţei sau câştigarea unei cote de piaţă in dauna concurenţilor implică cheltuieli cu publicitatea mai mari decât în cazul menţinerii cotei actuale.

- Concurenţa si aglomeraţia. Pe o piaţă cu mulţi concurenţi care cheltuiesc masiv cu publicitatea, o marcă trebuie promovată mai susţinut pentru a fi remarcată în zgomotul pieţei.

- Frecvenţa acţiunilor de publicitate. Dacă prezentarea mesajului mărcii către consumatori necesită difuzarea lui de mai multe ori, bugetul de publicitate trebuie să fie mai mare.

- Diferenţierea produsului. O marcă ce se aseamănă cu alte mărci din aceeaşi clasă de produse (cafea măcinată, detergenţi, gumă de mestecat, bere, băuturi răcoritoare) necesită cheltuieli mai mari cu publicitatea, în vederea diferenţierii ei de celelalte mărci. Pe piaţa românească publicitatea pentru detergenţi reprezintă 10% din total. Când produsul diferă în mare măsură de cele ale concurenţilor, publicitatea poate fi folosită pentru a evidenţia deosebirile respective.

Preturile sunt cuprinse intre 50 euro si mii de euro!

Succes!