In ciuda recesiunii, comertul electronic continua anul in aceeasi tendinta ascendenta de la finalul lui 2008.
In timp ce, potrivit Eurostat, tara noastra a inregistrat in aprilie cel mai mare ritm de scadere a volumului vanzarilor cu amanuntul din Uniunea Europeana, site-urile de comert online din Romania aflate in Top 5 ca numar de vizitatori au inregistrat in mai 2009 cresteri intre 2,36% si 6,75%*.
Liderul clasamentului este insa Okazii.ro, cu 10,25% mai multi vizitatori prezenti pe site fata de luna precedenta - peste 1.400.000 de romani au vandut sau au cumparat ceva online de pe www.okazii.ro.
De asemenea, s-a inregistrat un volum record de produse comercializate pe site: peste 300 000 de articole.
Evolutia depaseste prognoza noastra “de criza” la finele anului trecut: cele 180.000 de produse puse in vanzare pe site in decembrie 2008 aproape s-au dublat acum – e cea mai mare crestere in cei 8 ani de cand ne-am lansat si am ajuns sa detinem 95% din cota de piata de profil.
In ritmul acesta, estimam ca vom atinge 400.000 de produse pana la sfarsitul lui 2009”, a declarat Cristian Darie, directorul de proiect al Okazii.ro.
Peste trei sferturi (78,73%) dintre utilizatorii site-urilor de comert electronic din Romania sunt barbati, majoritatea cu varste cuprinse intre 17 si 35 de ani (72,70%). 40.28 de procente au terminat liceul, 20.83% au studii superioare si 6.88% au absolvit o forma de invatamant post-universitara.
Cei care fac cumparaturi online sunt interesati pe Internet si de divertisment (jocuri, muzica, filme, distractie, dating), stiri sau editiile online ale ziarelor, precum si de noutatile din domeniul auto. P
rintre preocuparile lor in viata reala se numara inovatiile IT&C (45,69%), evenimentele sportive (24,55%) sau calatoriile si vacantele (21,28%).
Comunicat preluat cu acordul Comunicate de presa