Piata online de advertising: probleme in 2009

Piata online de advertising: probleme in 2009

Odata cu venirea crizei, reducerea bugetelor de publicitate a adus un plus de speranta pentru piata de publicitate online, care prezenta avantaje de ordin financiar si contextual fata de celelalte media.

Specialistii din bransa sustin ca in ciuda importantei carateristici a internetului, masurabilitatea, nu exista inca suficiente studii privind eficienta.

"Motivul pentru care ramanem sub 18 milioane euro estimare pentru aceasta piata in 2009, adica sub 5% din bugetele advertiserilor in online, este pentru ca nu exista un panotaj, un indicator si criterii clare ale eficientei. In strainatate se vorbeste deja de conversie si research, in timp ce la noi nu exista nici macar un studiu de impact elaborat"

... considera Marius Pahomi, BD manager Mediaedge.

O parte importanta a pietei este de asteptat sa vina din zona neagra a economiei.

"Cred ca circa 30%, undeva in jurul a 5-6 milioane de euro, vor veni din underground. La noi, marii jucatori au fost cei care au mai investit in online, in special FMCG-urile, dar mai mult ca instrument. Probabil ca, daca nu ar fi venit criza, piata ar fi crescut mult mai mult in acest an"

... spune Mircea Gheorghe, digital director Starcom.

Astfel, in mod oarecum paradoxal, situatia general economica a dus la scaderea tarifelor pentru spatiilor publicitare TV, care vor continua in a-si lua partea leului. Pe de alta parte, preturi considerate mari in online in raport cu incertitudinea eficientei internetului ii determina pe multi sa tina bugetele in stand-by.

Continua articolul in Banii Nostri