Peste 60 de magazine online participa la Gala Premiilor eCommerce 2009!

Peste 60 de magazine online participa la Gala Premiilor eCommerce 2009!

Inscrierile la cea de a patra editie a Galei Premiilor eCommerce (GPeC) s-au incheiat vineri, 4 septembrie 2009, cu un numar-record de peste 60 de magazine online participante in competitie. GPeC 2009 devine, astfel, editia cu cei mai multi comercianti in concurs, demonstrand impactul festivitatii asupra pietei romanesti de comert electronic.


Gala Premiilor eCommerce este singura festivitate din Romania care rasplateste, in urma celor mai complexe criterii de jurizare, performanta magazinelor online. Pentru ca evenimentul a fost dintotdeauna pozitionat sub semnul “transparentei si al obiectivitatii” – asa cum declara Andrei Radu, organizatorul Galei – toti comerciantii inscrisi primesc rapoarte justificative ale punctajului obtinut astfel incat sa cunoasca exact care le sunt punctele forte si care le sunt punctele slabe in dezvoltarea afacerii.

“Nu exista negocieri sau consultari intre juratii GPeC. Nici macar nu se cunosc intre ei si asta pentru ca fiecare trebuie sa fie responsabil in acordarea notelor, fara sa fie influentat de nimeni si de nimic”, spune Andrei Radu. “Din punctul meu de vedere, Gala Premiilor eCommerce nu e doar o festivitate de premii, ci un prilej excelent sa te pozitionezi in piata, sa afli unde scartaie business-ul tau sau unde excelezi – tocmai de aceea oferim rapoartele de jurizare si ii invitam pe detinatorii de site-uri sa participe live la testele de uzabilitate. Totul e transparent si corect, iar eu cred ca rezultatul obiectivitatii Galei se cuantifica in numarul de participanti care creste an de an. Magazinele online au incredere in noi si le multumim pentru asta, iar oamenii din spatele site-urilor atestate GPeC au inteles sa faca business online”

... afirma Radu.

Potrivit organizatorilor GPeC 2009, magazinele online participante concureaza in proportie de aprox. 40% pentru titlul de “Magazinul Anului” (comercianti cu o vechime in piata mai mare de 12 luni) si 60% pentru “Cel mai bun start-up” (magazine recent lansate). “E excelent ca s-a pastrat un echilibru intre magazinele cu traditie si new-comer-i – asta demonstreaza ca GPeC e importanta deopotriva pentru magazinele de succes, cat si pentru start-up-uri. As mai adauga un aspect foarte important pentru comertul electronic: 2009 este primul an in care provincia este extrem de activa la Gala – sunt foarte multe magazine din afara Bucurestiului inscrise in competitie, ceea ce demonstreaza ca online-ul a devenit atractiv la nivel national, iar acest lucru inseamna ca putem vorbi, in sfarsit, de o adevarata industrie”, conchide Andrei Radu.

GPeC 2009 aduce, in premiera la nivel national, atestarea magazinelor online care respecta bunele practici in comertul electronic – proiect ce va fi continuat si dupa Gala sub titulatura “trusted.ro” si pentru care magazinele participante la editia curenta vor beneficia de gratuitate timp de 1 an de zile. Proiectul de atestare a fost dezvoltat de organizatorii GPeC inca din 2008 si prezentat public in cadrul Studiului privind Dezvoltarea Comertului Electronic in Romania, comandat de ANCOM. Scopul marcii de incredere si al atestarii magazinelor online este de a creste increderea consumatorilor in comertul electronic si, astfel, de a contribui la dezvoltarea pietei.

Tot pentru promovarea tranzactionarii online, organizatorii GPeC 2009 au realizat un spot video viral menit sa reliefeze unul din aspectele importante ale cumparaturilor prin Internet (confidentialitatea) si, in acelasi timp, sa fie amuzant – astfel incat sa atinga o masa cat mai larga de consumatori.

Gala Premiilor eCommerce se va desfasura in prima jumatate a lunii octombrie 2009. Locul si data exacta a desfasurarii vor fi comunicate in cel mai scurt timp de catre organizatori. De saptamana aceasta, magazinele inscrise in competitie vor intra in procesul de jurizare iar la finalul lunii septembrie vor fi analizate din punct de vedere al uzabilitatii.

Despre parteneri
Evenimentul este sustinut de: Romtelecom, ePayment, GreenPixel, PlatiOnline, MobilPay, Logitech, FAN Courier, VINEXPERT, IT Exchange, eName.

Parteneri media: Money, Business Standard, Money Express, The Money Channel, EuropaFM, Radio Lynx, ARBOinteractive, Elevate, ComunicateDePresa, Joobs, ClubAfaceri, NewsChannel, AllShops, TehnoPOL.

Comunicat de presa, preluat cu acordul scris Comunicate de presa