Publicitatea pe Internet este slab reprezentata online

Internetul românesc, „cenuşăreasa“ publicităţii

Deşi este în plină dezvoltare şi atrage din ce în ce mai mulţi clienţi, mediul online din România nu îşi „adjudecă“ mai mult de 3% din totalul investiţiilor în reclamă.


Pentru a ajunge cel mai căutat mediu de promovare, internetul trebuie să lupte cu o anomalie specific românească: supremaţia publicităţii TV.

Deşi investiţiile publicitare totale din Marea Britanie au scăzut cu 16,6% în ianuarie-iunie 2009 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, publicitatea online a crescut cu 4,6%, ajungând la 1,75 miliarde de lire sterline.

Astfel, internetul a ajuns să deţină o cotă de 23,5% din piaţa de publicitate, detronând pentru prima oară televiziunea, care a reuşit să atragă doar 21,9%. Presa scrisă a „luat“ 18,5% din publicitate, direct marketing-ul – 11,5%, outdoor-ul – 4,8%, iar radioul, numai 3,3%.

În România, internetul se află la început de drum, dar „promite“. Potrivit estimărilor lui Sorin Doru, director general al companiei de consultanţă Media Hub, în primele şase luni ale acestui an, internetul a „avut parte“ de numai 3% din totalul încasărilor din publicitate.

„Regina“ publicităţii de la noi rămâne televiziunea, care a avut, în opinia lui Doru, aproximativ 65% din piaţă. Aceasta a fost urmată de ziare şi reviste, ce au însumat 15%, radio (10%) şi outdoor (7%).

Continua articolul descris