Reţelele sociale trag companiile spre mediul online

Reţelele sociale trag companiile spre mediul online

“Acum primeşti dublu şi te bucuri de două ori mai mult!”, scria pe Twitter, în data de 14 februarie 2008, utilizatorul voda­fonebuzz, în spatele căruia stă Vodafone România, al doilea operator de telefonie mobilă ca număr de utilizatori. La o zi după aceea, pe 15 februarie, click_and_buy, nume de scenă în spatele căruia se ascunde cel mai mare operator, Orange România, spunea “Hello, beautiful world of Twitter!”.


În timp ce în jurul fiecăruia dintre cei doi operatori gravitează aproximativ zece milioane de utilizatori, companiile au decis că merită să ţină deschis un canal de comunicare online special pentru câteva sute de oameni, care sunt însă conectaţi în timp real la toate informaţiile.

Omul de afaceri Radu Georgescu, proprietarul Gecad, a strâns însă pe Twitter 847 de persoane care îi urmăresc profilul, mai mult decât ambii operatori la un loc, printr-o strategie de postări mai frecvente, cu teme alese atât din viaţa personală, cât şi din articolele de pe blogul său.

Industria IT, mai receptivă la noile schimbări
Domeniile legate de internet şi IT, cum sunt telecom, hardware, software şi e-commerce, au adoptat mai repede social media, mai spun specialiştii. Se observă însă că, pe unele reţele sociale, anumite sectoare sunt mai active.

“Pe Facebook vezi multe prezenţe din aşa-numita industrie a timpului liber (baruri, pub-uri, cluburi, restaurante etc.). Pe Twitter au o prezenţă consistentă magazinele online şi agenţiile de turism.

Însă suntem departe de a generaliza la adresa unui domeniu, mai degrabă suntem la momentul în care anumite companii sunt motorul interacţiunii în reţelele sociale, care apoi servesc drept model altor companii”, precizează Manafu.

Continua articolul prezentat de Cristian Manafu