James Harding, editor al publicatiei Times, a confirmat ca titlul va introduce taxe pentru continuturile online, conform planurilor News International, dar a explicat ca modelul pe care il va folosi presupune plata unei taxe pentru acces pe o perioada de 24 de ore, informeaza Media Guardian.
Potrivit lui Harding, Times va impune o taxa in schimbul careia utilizatorii vor avea acces liber, timp de 24 de ore, la editia online a ziarului. El a mai specificat ca publicatia nu va adopta modelul de business online propus de consortiul News Corportation, care intentioneaza sa introduca micro-plati pentru accesarea fiecarui articol din editiile online ale ziarelor americane din portofoliul sau.
Potrivit lui Harding, industria media trebuie sa evite greselile facute de reprezentantii industriei muzicale si sa stopeze accesul gratuit la continuturi.
"Am creat o cultura a gratuitatii si am luat parte la ea. In ultimii cativa ani am vorbit cu mandrie - crezand ca industria publicitatii ne va sustine - despre vizitatorii unici", a declarat el.
"Incepand din primavara anului viitor, vom introduce taxe pentru accesarea editiei electronice a Times. Lucram la un model foarte clar de preturi , dar taxele vor fi pentru 24 de ore. Vom stabili un pret si pentru cei care vor sa se aboneze", a mai spus Harding.
Recent, conducerea ziarului a decis sa sisteze distributia de copii gratuite destinate hotelurilor, institutiilor si liniilor aeriene, decizie in concordanta cu noua strategie de afaceri.
"Vrem vanzari adevarate catre clienti adevarati. Asta vor si advertiserii nostri", a mai specificat el.
Editorul Times a mai specificat ca publicatia doreste sa isi imbunatateasca relatia cu cititorii loiali, prin intermediul unor programe speciale de recompensare.
"Ziarul s-a purtat bine cu clientii neinteresati si mai rau cu cei mai loiali. Le oferim ziarul unor oameni carora nu le pasa de el si le acordam mai putina atentie celor care il citesc in ficare zi", a comentat Harding.
Sursa: TehnoPOL