Anul acesta, de sarbatori, romanii petrec mai mult timp online, comparand preturile produselor inainte de a se hotari pentru unul anume, acorda o importanta mai mare serviciilor post-vanzare oferite de diverse magazine si tin seama de opiniile postate de alti utilizatori, pentru a isi asigura o experienta de shopping cat mai eficienta, se arata in ultimul studiu intern realizat de ShopMania, portal de comparatii de preturi din Romania, proiect marca Asesoft Net.
„In aceasta perioada numarul vizitatorilor ShopMania creste semnificativ - utilizatorii nostri sunt interesati de comparatia dintre diversele oferte de sezon propuse de magazinele listate, fiind tentati de perspectiva unor economii. In ultimele trei saptamani, cresterea a fost de peste 50% fata de aceeasi perioada a anului trecut si ne asteptam ca, per total, sarbatorile sa ne aduca un trafic mai mare cu cel putin 65% comparativ cu aceeasi perioada din 2008”, a declarat Arthur Radulescu, Director General Asesoft Net.
In ciuda crizei, romanii nu opteaza neaparat pentru cadouri din segmentele de pret inferioare, ci aleg in continuare calitatea, insa cauta cu mai mare atentie ofertele cele mai avantajoase.
De aceea, utilizatorii petrec acum aproximativ 4-5 minute pe site-ul ShopMania, aproape dublu fata de durata vizitelor din restul anului, devenind totodata mult mai activi in zona comentariilor, a caror pondere a crescut cu 15% fata de media anuala.
In plus, tot mai multi vizitatori revin pe site-ului ShopMania in aceasta perioada. „In ultimele trei saptamani, ShopMania Romania a inregistrat un procent de 60,26% de returning visitors. Este o crestere atat a numarului de vizitatori care se intorc pe ShopMania, cat si a procentului de returning din total vizitatori.
Acest trend ascendent este inregistrat in tot sistemul ShopMania. Cea mai mare crestere a procentului de returning a avut-o ShopMania Romania, iar cea mai mica a fost a Italiei, unde, desi numarul vizitatorilor a crescut, raportul dintre vizitatori noi si vizitatori care se intorc s-a ridicat peste media anuala, dar nu la fel de spectaculos”, a explicat Arthur Radulescu.
Referitor la produse, telefoanele mobile – cu precadere brandul Nokia - se mentin in topul preferintelor si in acest sezon, fiind urmate de produse electrocasnice precum televizoarele (care inregistreaza in aceasta perioada o crestere de 15%), jucarii (cu o crestere de 21%), parfumuri, notebook-uri, lenjerie intima si ceasuri.