Cati aceseaza si sunt inscrisi in retele sociale ?

Cati aceseaza si sunt inscrisi in retele sociale ?

Circa 44% dintre internautii romani din mediul urban au declarat ca sunt membri ai unei retele de socializare, principalele platforme de gen utilizate in Romania fiind Hi5, Facebook, Flixter, LinkedIn si Twitter, este concluzia unui studiu Mercury Research, informeaza un comunicat.


Studiul a fost realizat online de Mercury Research in noiembrie 2009, pe un esantion de 301 internauti din mediul urban, cu varste de 18-64 de ani.

Potrivit studiului, internautii cu varste de 18-24 de ani sunt cei mai activi, 80% dintre ei facand parte din cel putin o comunitate sociala.

In ceea ce priveste ierarhia retelelor de socializare din Romania, Hi5 se afla pe primul loc, mai mult de o treime (36%) dintre utilizatorii de internet care au raspuns la studiu declarand ca au cont in aceasta retea. Pe locurile urmatoare se afla Facebook (16%), urmat de Flixter (6%), LinkedIn (2%) si Twitter (2%).

Studiul mentioneaza si faptul ca, din punct de vedere demografic, tinerii domina retelele de socializare, acestia fiind mult mai interesati decat persoanele mai in varsta sa faca parte dintr-o astfel de comunitate.

In plus, internautii cu varste de 18 - 24 de ani sunt cei mai activi, atat ca apartenenta la retelele sociale, cat si ca frecventa de accesare a conturilor personale. Numai 20% dintre tinerii care apartin acestui segment de varsta nu au cont in cel putin una dintre retelele sociale, la polul opus aflandu-se persoanele de peste 45 de ani, 80% dintre ele nefiind membre ale niciunei comunitati online.

O comparatie intre retele, inclusa in studiu, remarca faptul ca membrii Hi5 au o deschidere mai mare catre noi prieteni sau grupuri, avand in medie circa 140 de prieteni in retea. Totodata, circa o cincime (17%) dintre membrii Hi5 fac parte si dintr-un alt grup social. Pe de alta parte, numarul mediu de conexiuni in cadrul platformei de socializare este de peste patru ori mai mic in cazul Facebook, numai 9% dintre membrii retelei fiind si parte intr-un grup.

In ceea ce priveste frecventa de accesare a contului, mai mult de jumatate dintre membrii Hi5 si Facebook isi acceseaza contul personal cel putin o data pe saptamana. Astfel, 70% dintre membrii Hi5, cu varste de 18 - 24 de ani, se conecteaza cel putin o data pe saptamana, spre deosebire de o treime dintre persoanele cu varste de 25 - 34 de ani.

In cazul Facebook, 74% dintre tinerii de 18 - 24 de ani isi acceseaza contul cel putin o data pe saptamana, spre deosebire de 45% dintre utilizatorii cu varste de 25 - 34 de ani. In cazul acestei retele de socializare, femeile sunt mai active, 22% avand cont, in timp ce barbatii sunt mai putin interesati, numai 10% fiind prezenti pe Facebook.

Studiul remarca faptul ca majoritatea internautilor intervievati au conturi in mai multe retele sociale, media fiind de doua comunitati sociale.

Sursa: TehnoPOL