Retelele sociale Twitter si Facebook au inregistrat o "explozie" a numarului de utilizatori pe parcursul anului care a trecut, influenta lor fiind confirmata de fiecare eveniment de actualitate relatat in cadrul lor, inclusiv prin intermediul internetului pe telefoanele mobile, informeaza AFP.
Facebook si Twitter "sunt marii castigatori", in opinia lui Jason Keath, fondatorul SocialFresh.com, compania care organizeaza conferinte in cadrul retelelor de socializare. Potrivit AFP, el a subliniat faptul ca Facebook si-a triplat numarul de membri pe parcursul lui 2009, ajungand la 350 de milioane de utilizatori pe plan mondial.
"Si Twitter a inregistrat o crestere extraordinara", a remarcat Keath, care a precizat ca reteaua de microblogging a ajuns de la 2-4 milioane de utilizatori la inceputul anului la circa 40 de milioane in prezent.
"In urma cu un an, nu ma gandeam ca ar putea avea cineva influenta pe care Twitter a exercitat-o in 2009”, a spus si Scott Stanzel, care a infiintat, in Statele Unite, o companie de relatii publice specializata in comunicarea pe retele de socializare.
Jack Levin, directorul ImageShack, care a creat aplicatia Yfrog.com ce permite partajarea de fotografii si videoclipuri pe Twitter, a apreciat ca "influenta telefoanelor multifunctionale in Statele Unite si in numeroase alte tari a facut mai usoara comunicarea, Twitter fiind locul ideal pentru conversatii”.
Twitter, care permite publicarea de mesaje in limita a 140 de caractere, "este un mix intre mesageria instant si e-mail".
"Prin Twitter, publicul are accesa la un loc de intalnire in cadrul caruia poate conversa cu persoane care au aceleasi interese, iar acesta este un lucru care nu se poate face prin intermediul mesageriei instant sau a internetului. Pe Facebook se poate face asta numai intr-o anumita masura, dar cred ca mai multi oameni sunt atrasi de simplicitatea Twitter", a spus Levin.
"Anterior, era nevoie de eforturi consistente pentru a ramane in contact cu prietenii sau familia, insa acum poti fi in contact cu sute si mii de oameni, prin intermediul unui cont de Facebook sau scriind pe Twitter", a remarcat Stanzel.
Influenta acestor instrumente de comunicare a fost recunoscuta la cel mai inalt nivel. Astfel, in iunie, Departamentul american de Stat a cerut Twitter sa amane activitatile de mentenanta pentru a permite opozantilor iranieni sa continue sa utilizeze platforma.
Twitter a devenit si o sursa de informatii, prin relatari care au inclus de la aterizarea unui avion pe fluviul Hudson din New York in ianuarie la atentatele din Bombay sau manifestatiile de la Teheran. "Exista numeroase informatii care apar mai intai pe Twitter si stiri despre diverse personalitati, in conditiile in care platforma este utilizata de numeroase vedete de la Hollywood", a remarcat Keath.
Actualii giganti online, Google si Microsoft , au sesizat potentialul retelelor de socializare si au incheiat parteneriate cu el in vederea integrarii informatiilor care circula in interiorul lor in cadrul rezultatelor motoarelor lor de cautare.
Avantajele acestor instrumente de comunicare au fost remarcate si de responsabilii politici sau companii. "Cei care acceseaza Facebook, Twitter sau YouTube pot intra in contact cu consumatorii lor tinta, cu care pot construi relatii mai durabile si chiar purta discutii", a spus Stanzel.
Specialistii se asteapta ca, pe viitor, Twitter sa se transforme intr-un instrument de marketing, in timp ce, in opinia lor, Facebook s-ar putea transforma intr-un portal de plati.
Sursa: TehnoPOL