Grupul Renault - Nissan - Dacia au lansat printr-un comunicat de presa, campanie agresiva de publicitate online si media, cel mai nou model de Dacia. Noul SUV, Dacia Duster are urmatoarele caracteristi tehnice prezentate, alaturi de poze:
După Sandero, Logan, Logan MCV şi vehiculele utilitare Logan VAN şi Logan Pick-Up, Dacia intră pe piaţa vehiculelor 4x4 cu modelul Duster.
· Dacia Duster este un model 4X4 robust, fiabil şi uşor de întreţinut, destinat clienţilor care au nevoie în utilizarea cotidiană de un vehicul cu capacităţi tot teren reale.
· Dacia Duster este un vehicul economic :
- la achiziţie : oferă un raport preţ/spaţiu interior/prestaţii imbatabil
- în utilizare : este echipat cu motorizări cu consum redus de carburant şi cu emisii scăzute de CO2. Versiunile diesel ale Dacia Duster emit sub 140 g CO2/km în versiunea 4X2 – primind astfel
semnătura Dacia eco² - şi sub 150 g CO2/km în versiunea 4X4.
· Cu Duster, Dacia arată că este posibil să propui un vehicul de teren funcţional, abordabil şi ecologic. Marca Dacia, care a bulversat piaţa auto odată cu lansarea modelului Logan în 2004,
dovedeşte acum, odată în plus, capacitatea sa de a răsturna codurile stabilite.
· Dacia Duster este fabricat în uzina din Mioveni. Începând din primăvara anului 2010, el va fi vândut în cele două versiuni, 4X2 şi 4X4, în Europa, în Turcia şi în ţările din Nordul Africii (Maghreb).
· Duster este un vehicul cu ambiţii internaţionale, atât comerciale cât şi industriale. Lansarea sa va avea loc progresiv în diferite regiuni ale lumii, sub mărcile Dacia sau Renault, aşa cum este deja cazul modelelor Sandero şi Logan.
Proiectul Duster s-a născut pornind de la o constatare simplă : existenţa în lume a unei nevoi reale pentru modele 4X4 încăpătoare, robuste şi abordabile, nevoie care este prea puţin satisfăcută în prezent de oferta actuală. Pornind de la această constatare, grupul Renault a decis să dezvolte un model „tot-teren” destinat
în primul rând pieţelor în plină creştere.
Încă de la lansarea proiectului au fost luate în calcul şi necesităţile clienţilor europeni.
- În ţările emergente (Rusia, Brazilia,…), clasa de mijloc aspiră la posesia unor vehicule moderne, care să reflecte reuşita lor socială. În paralel însă, aceşti clienţi au nevoie de o maşină robustă, fiabilă şi polivalentă pentru a
rezista la constrângerile climatice şi la condiţii de utilizare pe cât de severe pe atât de variate (distanţe mari ;
şosele abrupte, chiar impracticabile; parcursuri în oraş, deseori în centrul marilor aglomerări urbane…). Ofertele actuale, reprezentate în majoritatea cazurilor de modele SUV de import, sunt deseori inaccesibile acestor clienţi.
- În Europa, succesul Dacia a demonstrat existenţa unei clientele aflate în căutarea unor vehicule moderne, fiabile şi abordabile. Or, oferta de modele 4X4 şi SUV, deşi vastă, nu include segmentul vehiculelor de teren funcţionale şi abordabile, privilegiind în schimb modelele SUV ostentative, scumpe şi, deseori, inadaptate la nevoile de utilizare „tot-teren”.
Dacia Duster beneficiază de expertiza recunoscută a grupului Renault în domeniul siguranţei.
Modelul beneficiază de sistemul ABS Bosch 8.1 echipat cu un repartitor electronic al forţei de frânare (EBV) şi cu asistenţă la frânarea de urgenţă (AFU).
În planul siguranţei pasive, Dacia Duster beneficiază, în versiunea de serie, de două airbag-uri frontale (în funcţie de piaţă) şi de centuri de siguranţă în 3 puncte cu limitator de efort pentru locurile din faţă. În funcţie de versiune
sunt disponibile două airbag-uri laterale cap/torace pentru locurile din faţă. Acestea asigură o protecţie suplimentară pentru ocupanţi în cazul unui şoc lateral. Sistemele de pretensionare pirotehnică pentru locurile din faţă (în funcţie de versiune) îmbogăţesc dispozitivul de reţinere al Dacia Duster, asigurând o menţinere optimă a toracelui şi, în caz de şoc frontal, limitând deplasarea corpului către înainte.
Asemenea tuturor vehiculelor dezvoltate pe platforma B0/Logan, concepţia modelului Dacia Duster a fost ghidată de imperativul de robusteţe şi de fiabilitate care au construit notorietatea mărcii.
Protecţia anticoroziune a făcut obiectul unei atenţii speciale:
- injectare de ceară în cavităţile caroseriei şi portierelor,
- etanşeizare prin aplicare de mastic,
- folosirea de ceara complementara pe piesele mecanice ale bazei rulante,
- protecţie ranforsată a bazei rulante şi a pasajelor roţilor împotriva proiecţiilor de pietriş.
Pretul estimativ este de aproximativ de la 9500 euro
Aceeaşi grijă pentru fiabilitate a fost acordată arhitecturii sistemelor electrice şi electronice, arhitectură deja verificată pe mai multe modele ale gamei Renault.
Dacia Duster va fi disponibilă pe majoritatea pieţelor europene cu o garanţie de 3 ani sau 100 000 km.