Stiri online si email gratuit folosit in Romania. Afla de ce romanii folosesc Internetul pentru a citi stirile si pentru e-mail

Romanii folosesc Internetul pentru a citi stirile si pentru e-mail

Majoritatea romanilor utilizeaza Internetul pentru a afla informatii cu ajutorul motorului de cautare Google, pentru a primi sau trimite e-mailuri si pentru a citi stiri, fiind interesati intr-o masura mai mica de jocurile online si accesarea retelelor sociale, potrivit GfK Romania.


Acestea sunt concluziile unui studiu Omnibus realizat de GfK Romania privind obiceiurile de utilizare a Internetului.

"Studiul si-a propus sa afle care sunt principalele trei activitati desfasurate de internautii romani.

Rezultatele arata ca 62% dintre utilizatorii de Internet sunt persoane curioase carora le place sa se documenteze, de aceea cauta diferite informatii pe Google", se arata intr-un comunicat al firmei de cercetare.

Urmatoarele pe lista sunt primirea sau trimiterea de e-mailuri, functie utilizata de 58% dintre respondenti, si citirea stirilor - 55%.
Varsta este un factor important de diferentiere in ceea ce priveste activitatile desfasurate pe Internet.

"Pentru tinerii sub 25 de ani muzica este o activitate la fel de importanta ca si citirea stirilor. Astfel, 49% au declarat ca ascultarea sau descarcarea de muzica reprezinta una dintre cele trei activitati desfasurate, fata de 42% care urmaresc stirile pe Internet", se mentioneaza in comunicat.

Vizualizarea stirilor pe Internet este practicata mai ales de persoanele cu varsta intre 35 si 55 de ani, 72% considerand ca aceasta este una dintre cele mai importante trei activitati, fata de 54% dintre persoanele intre 25 si 35 de ani si 42% dintre tinerii sub 25 de ani.

In acelasi timp, vizionarea de filme sau urmarirea unor programe TV pe Internet este o activitate preferata mai ales de persoanele sub 34 de ani. Rezultatele studiului arata ca 27% dintre tinerii sub 24 de ani si 21% dintre persoanele intre 25 si 34 de ani plaseaza aceasta activitate intre primele trei, fata de doar 9% persoane intre 35 si 54 de ani.

Activitatile web 2.0 sunt in continuare in zona de nisa in Romania, avand in vedere ca 13% dintre persoanele intervievate aseaza blog-urile intre cele mai importante trei activitati pe Internet, 10% jocurile online si numai 6% accesarea retelelor sociale.

Studiul a fost realizat in luna septembrie pe un esantion national de 338 de utilizatori de Internet.

GfK Romania este parte a grupului GfK, cu 150 de sucursale in 100 de tari de pe cinci continente. Grupul este una din cele mai mari organizatii de cercetare de piata din lume.