Studiu IT: Romanii pe Internet la sfarsitul lui 2009: tineri, educati si fara casa

Studiu IT: Romanii pe Internet la sfarsitul lui 2009: tineri, educati si fara casa

Conform rezultatelor campaniei de Studii demografice trafic.ro derulate timp de o luna pe aproape 2000 de site-uri din Romania, pe un esantion reprezentativ de peste 125.000 de respondenti, romanii care folosesc Internetul sunt preponderent tineri, cu studii superioare sau post-universitare si venituri mici.


Astfel, desi a scazut usor numarul utilizatorilor fara niciun venit: 21,57%, un procent important il detin cei cu venituri lunare sub 500 de RON – 15 %. In ciuda crizei generalizate, insa, se inregistreaza o tendinta usor ascendenta la cei cu venituri peste 70 000 RON lunar – de la 1,47% dintre utilizatori in iunie 2009 la 1, 69% in decembrie.

Tot surprinzatoare este si intentia a aproape un sfert – 24,92% - dintre respondenti de a-si cumpara o locuinta in 2010, in timp ce alti 38,36% au declarat ca-si vor achizitiona o masina anul viitor. Aceasta in conditiile in care 20,94% dintre participantii la studiu au deja un credit sau rate la comercianti.

Cea mai activa categorie de varsta ramane cea a utilizatorilor intre 20 si 24 de ani – 21, 96% - insa castiga teren si categoriile mai varstnice: 30 - 34 ani - 11,71%; 34 - 39 ani - 10,24%; 40 - 49 ani - 12,51%; 50 - 59 ani - 6,03%; 60 de ani sau mai mult - 1,50%. Se pastreaza suprematia utilizatorilor de sex masculin: peste jumatate dintre cei care navigheaza pe site-urile autohtone sunt barbati (53,24%), fata de 46,76% femei care folosesc Internetul. In proportie de 43, 62%, utilizatorii romani de internet au absolvit o forma de invatamant superior si/sau postuniversitar, iar 32% au studii medii.

Studiile demografice trafic.ro s-au desfasurat online pe plan national in perioada 17 noiembrie-7 decembrie 2009, pe un esantion reprezentativ de 127699 de respondenti, cu o marja de eroare de +/- 3%. Este a doua cercetare destinata identificarii profilului utilizatorilor romani de Internet realizata de trafic.ro anul acesta si contine atat indicatori atat demografici (varsta, sex, localizare geografica, venit, studii), cat si referitori la valori, interese, stil de viata si comportament de consum al utilizatorilor.

Participarea la aceasta cercetare a fost gratuita pentru toate site-urile inscrise in trafic.ro, iar rezultatele personale si cele agregate ale campaniei de Studii demografice sunt disponibile proprietarilor de site-uri pentru a le face publice sau a le livra agentiilor si potentialilor clienti pentru publicitate online, intr-un format profesionist.

Sursa: Trafic (Comunicat de presa)