Este un fapt cunoscut ca majoritatea utilizatorilor folosesc pe Internet cu precadere serviciile de e-mail si motoarele de cautare.
Google este pentru romani raspunsul clasic la intrebarea "ce este un motor de cautare?". Toti stiu ca prin intermediul acestei pagini web gasesti orice informatii ai avea nevoie, de la "masini de vanzare" pana la "baruri si restaurante in Bucuresti".
De fiecare data cand utilizatorul de internet face o cautare dupa anumite cuvinte-cheie, Google afiseaza rezultatele cautarilor intr-o lista. Dupa ce facem click pe oricare dintre rezultatele afisate ne dam seama ca site-urile afisate sunt cele mai relevante pentru cautarea efectuata anterior.
Afisarea rezultatelor din motorul de cautare se face unul sub altul, dar si in zona din dreapta sus, in sectiunea "link-uri sponzorizate".
Pentru a exemplifica, avem la dispozitie doua cautari: prima se refera la cumpararea unei camere video, cea de-a doua, la gasirea unui salon cosmetic. Presupunem din start ca nu exista un criteriu financiar care sa departajeze, avem nevoie doar de o lista de produse, respectiv locatii, indiferent de pret.
In primul caz, pornim de la general: "camere video" - si mergem spre cautari mai specifice, precum "cele mai bune camere video" sau "camere video forum" pentru a gasi discutii despre camere video preferate de alti utilizatori.
Aceste cautari vor afisa astfel cele mai relevante pagini web care contin cuvintele specificate, plus "link-uri sponsorizate" la fel de relevante pentru cuvintele-cheie cautate.
Dupa ce aflam informatii detaliate din articole, de pe bloguri sau forumuri despre diferitele marci si modele, cautarile pot deveni din ce in ce mai specifice: de la "camera video samsung" la "camera video dvd hd samsung" sau "camera video XXS 2304 Samsung" (nu cred ca exista acest model). Rezultatele acestea orienteaza utilizatorul catre site-ul de prezentare sau catre magazinul virtual care vinde ce ne intereseaza, iar daca si pretul se incadreaza in asteptarile noastre, facem achizitia dorita.
Exista, asadar, mai multe posibilitati de cautare. Fie utilizatorul nu are un pret stabilit si va cauta site-uri care compara diferite produse, fie nu are un produs stabilit si va intra pe un site specializat, va alege un produs din gama dorita si va face cautarea abia dupa ce detine aceste informatii.
Concluzia: daca in functie de cuvintele-cheie utilizatorul care vrea sa cumpere un produs gaseste rezultate relevante si efectueaza, in final, achizitia, detinatorul unei afaceri online trebuie sa selecteze acele cuvinte-cheie care sa aduca site-ul sau in lista de rezultate relevante. De aceea, influentarea pozitiei in motorul de cautare si prezenta in sectiunea "link-uri sponsorizate" trebuie sa constituie o prioritate pentru detinatorul unei afaceri online care isi doreste succesul pe Internet.
In cel de-al doilea exemplu, utilizatorul cauta un salon de cosmetica in apropierea domiciliului. Compararea si informarea asupra referintelor despre acel salon sunt necesare, insa prima etapa este cea de identificare a salonului din apropiere.
Incepem cu cautari specifice precum "salon de cosmetica bucuresti sector 2" sau "salon de cosmetica bucuresti universitate" si nu generale: "salon de cosmetica" - riscam sa se afiseze rezultate pentru saloane de cosmetica din Iasi, Cluj-Napoca sau orice alt oras. Dupa identificarea salonului (salonul Cool, sa spunem), vom dori referinte, prin cautari de forma "salon Cool Universitate", "salon de cosmetica Cool", "pareri salon de cosmetica Cool" sau chiar dupa url-ul site-ului: "www.salon-cool.ro" sau "salon-cool.ro".
Concluzia: pentru a aduce vizitatori de calitate pe site-ul nostru, este necesar sa-l optimizam pentru cuvinte si cautari specifice, iar campaniile de promovare prin link-uri sponsorizate sa contina acele cuvinte-cheie care ar putea genera trafic de calitate.
Cum facem sa fim afisati pe prima pagina in motoare de cautare pentru anumite cuvinte-cheie? Pentru rezultatele organice sau naturale, domeniul care se ocupa de acest lucru se numele Search Engine Optimization - pe scurt, SEO - iar pentru rezultatele platite, adica link-urile sponsorizate, domeniul se numeste Pay-per-click (PPC) Advertising si se refera la modalitatea prin care detinatorul unei afaceri online plateste pentru aceste servicii.
Cum puteti contacta specialisti sau cum obtineti expertiza in aceste doua domenii de activitate? Participati la evenimente specifice, precum Lumea Seo PPC- o intalnire saptamanala in care primiti gratuit informatii si studii de caz legate de SEO, PPC Advertising in cadrul marketingului pentru motoare de cautare, cat si extins catre alte sisteme care folosesc PPC.
Autor: Ionut Munteanu "iMunteanu"
Online Marketing Manager Republika, activeaza de peste 6 ani de in online marketing, este specialist in Search Engine Marketing si co-fondator al Lumea Seo PPC.
Sursa: Comunicat furnizat de trafic.ro