Aproape jumatate din utilizatorii Google News urmaresc doar titlurile, fara sa acceseze si link-ul care ii redirectioneaza pe paginile diferitelor ziare unde pot citi si restul continuturilor, potrivit unui studiu al companiei de consultanta Outsell, citat de AFP.
"Chiar daca Google genereaza trafic pe paginile electronice ale ziarelor, sunt situatii in care ii deturneaza pe utilizatori de la acestea", a declarat Ken Doctor, specialist in cadrul companiei de consultanta Outsell, subliniind ca "44% dintre vizitatorii Google News sunt interesati numai de titluri si nu acceseaza si site-urile ziarelor".
Acest sondaj pare sa dea dreptate criticilor Google, printre care magnatul Rupert Murdoch, care controleaza imperiul media News Corporation. El a acuzat Google si alte platforme agregatoare de stiri ca nu partajeaza veniturile din publicitate si cu site-urile la care fac trimitere prin link-uri.
Potrivit sondajului, 30% dintre respondenti au declarat ca nu folosesc Google pentru a accesa site-uri informative si ca prefera sa utilizeze in acest scop alte portaluri sau sa intre direct pe site-urile de care sunt interesati. De asemenea, 12% dintre cei care au participat la sondaj au declarat ca folosesc Google pentru a accesa site-uri informative, pentru ca, ulterior, sa caute alte informatii pe site-urile respective.
Pe de alta parte, 14% dintre respondenti au declarat ca utilizeaza platforma Google pentru a fi redirectionati spre alte site-uri, dar ca se intorc pe Google News pentru a cauta alte articole.
Totodata, sondajul indica faptul ca 57% dintre cei care au participat la sondaj folosesc in principal mediile digitale pentru a se informa. Dintre acestia, 31% folosesc agregatoare precum Google News, Yahoo!, MSN sau AOL, 30% urmaresc programe TV, in timp ce 8% acceseaza direct site-urile diferitelor medii, 18% acceseaza alte tipuri de platforme, iar 7% se informeaza de la radio.
In timp ce numerosi patroni de institutii de presa americane iau in discutie introducerea de taxe pentru accesarea continuturilor online, sondajul arata ca numai 10% dintre participantii la studiu ar fi gata sa plateasca un abonament la un ziar tiparit pentru a avea acces la versiunea sa de pe internet.
Studiul a fost realizat in iulie 2009, pe un esantion de 2.787 persoane interesate de informatii.
Sursa: AFP