Succesul cartilor in varianta electronica si cresterea popularitatii serviciilor muzicale sunt unele dintre principalele tendinte de pe piata media din 2010, potrivit celui mai recent raport realizat de grupul specializat in tehnologie, media si telecomunicaţii (TMT) din cadrul Deloitte.
Astfel, studiul Deloitte releva faptul ca dispozitivele eReaders reprezinta o nisa importanta de piata, iar cartile in varianta electronica "dispar" de pe rafturile virtuale.
Pe parcursul lui 2010, se estimeaza ca in jur de cinci milioane de dispozitive eReader vor fi vandute pe plan global.
In acelasi timp, vanzarile de carti in varianta electronica (eBooks) ar putea ajunge la 100 de milioane de exemplare. Din ce in ce mai multe astfel de carti sunt citite cu ajutorul altor dispozitive, in detrimentul celor de tip eReader - calculatoare personale, netbook-uri, telefoane smart sau dispozitive netTabs.
Succesul cartilor in varianta electronica reprezinta o provocare atat pentru scriitori, cat si pentru edituri. Desi ele sunt usor de achizitionat, pretul mic pentru o astfel de carte indica o schimbare a modelului economic.
Preturile mici nu reprezinta o noutate pentru edituri, dar astfel de practici au fost pana de curand rezervate pentru un numar redus de carti si nu pentru sute de mii de titluri. In consecinta, este foarte probabil ca industria sa aiba, pe viitor, nevoie de un nou model de distributie a veniturilor.
Totodata, studiul semnaleaza cresterea popularitatii serviciilor muzicale cu abonament.
Astfel de servicii ar putea genera in sfarsit profituri semnificative in 2010, in conditiile in care numarul abonatilor - fara a lua in calcul persoanele care doar se inregistreaza - este estimat sa depaseasca, pentru prima oara, pragul de zece milioane.
Accesul online si offline prin intermediul telefoanelor mobile sau al altor dispozitive media portabile la toate marile platforme ar putea stimula dezvoltarea acestor servicii.
Sursa: TehnoPOL