Audienta retelelor de socializare Twitter si Facebook a crescut semnificativ anul trecut, influenta lor fiind din ce in ce mai mare datorita cresterii ofertei de telefoane de ultima generatie care fac mai usor accesul la aceste plaforme, de oriunde s-ar afla utilizatorii lor, informeaza AFP.
"Ei sunt marii invingatori", a declarat Jason Keath, fondatorul SocialFresh.com, societate care se ocupa de organizarea conferintelor pe retele de socializare. El a subliniat faptul ca Facebook si-a triplat numarul de utilizatori in 2009, ajungand la peste 350 de milioane de abonati la nivel global.
"Twitter, de asemenea, a crescut mult, ajungand de la doua la patru milioane de utilizatori la inceputul anului, pentru ca astazi sa aiba circa 40 de milioane de abonati", a mai spus Keath.
"Cred ca acum un an nimeni nu ar fi putut sa ghiceasca influenta pe care Twitter o are in prezent", a declarat, la randul sau, Scott Stanzel, fondatorul unei agentii de relatii publice specializate in retelele de socializare.
Jack Levin, patronul companiei ImageShack, care a creat aplicatia yfrog.com, ce permite partajarea de fotografii sau videoclipuri pe Twitter, estimeaza ca "influenta telefoanelor multifunctionale de ultima generatie din Statele Unite ale Americii si alte tari s-a resimtit si la nivelul comunicatiilor".
"Prin Twitter aveti un loc de intalnire pentru a interactiona cu cei care au aceleasi pasiuni, iar asta e un lucru care nu se poate face cu mesageria online sau cu internetul. Se poate face intr-o oarecare masura pe Facebook, dar cred ca multi oameni sunt atrasi de simplitatea Twitter", a mai spus el.
Influenta acestor platforme a fost recunoscuta la cel mai inalt nivel. In luna iunie, Departamentul de Stat american a cerut Twitter sa faca toate demersurile necesare ca opozantii guvernului iranian sa continue sa foloseasca acest serviciu.
"Sunt foarte multe informatii care apar pe Twitter si noi «celebritati», deoarece sunt foarte multe personalitati de la Hollywood care folosesc aceasta platforma", a subliniat Keath.
Marile companii de internet Google si Microsoft nu s-au inselat cand au anticipat valoarea acestor reele de socializare si au incercat sa poarte negocieri privind posibile achizitii. Nereusind sa cumpere aceste platforme, in final au incheiat parteneriate, care permit motoarelor de cautare Google si Bing sa afiseze informatii in timp real de pe Twitter si Facebook.
Avantajele platformelor sociale nu fost trecute cu vederea nici de personalitatile politice sau de liderii de companii. "Cei care comunica folosind Facebook, Twitter sau YouTube construiesc relatii de durata cu publicul lor", a explicat Stanzel.
Sursa: AFP