Totul despre iPad - Apple prezinta noul iPad

Totul despre iPad - Apple prezinta noul iPad

Compania Apple, condusa de Steve Jobs, a lansat mult asteptatul tablet PC. iPad, asa cum a fost botezat, va fi comercializat la preturi curpinse intre 499 si 829 dolari.


Dupa luni de speculatii si asteptari, Steve Jobs a prezentat, miercuri seara, iPad, un computer tip tablet despre care Apple spera ca va deveni dispozitivul cel mai "cool" de pe planeta, informeaza New York Times.

In pofida lansarii asteptate de intreaga lume, analistii se intreaba daca iPad poate egala performantele realizate de iPhone, lansat tot de Apple si care a transformat telefonia mobila, in conditiile in care actorii industriei au incercat sa scoata pe piata dispozitive similare.

In ceea ce priveste iPad, acesta este pozitionat de Apple drept "pionier al unui nou tip de computer, undeva intre un laptop si un smartphone".

"Stacheta este destul de ridicata", a spus Steve Jobs, la evenimentul de prezentare a noului dispozitiv.

Cu o grosime de circa doi centimetri si cu o greutate de aproape 700 de grame, dispozitivul poate afisa carti in format electronic, ziare, site-uri si videoclipuri, pe un ecran touch screen cu diagonala de 25 de centimetri. Noul dispozitiv le ofera companiilor media o alta modalitate de a vinde continut, ceea ce poate prefigura inceputul unei noi ere pentru publishing.

iPad, care va fi disponibil pe piata la preturi intre 499-829 de dolari, nu dispune insa de unele caracteristici comune pentru laptopuri si telefoane, pe care pasionatii de tehnologie le-au indicat imediat. Astfel, ei considera ca iPad este un pic mai sofisticat decat iPod Touch, nu dispune de o camera de luat vederi si nici de Flash, program care faciliteaza vizualizarea de animatii si videoclipuri online.

Un alt minus constatat de criticii dispozitivului este lipsa unei alternative la reteaua de date AT&T din Statele Unite, care este deja suprasolicitata de traficul
generat de telefoanele iPhone. Unele versiuni ale iPad au posibilitatea ca, in schimbul unei taxe lunare, sa foloseasca conexiuni de date 3G, la fel ca si telefoanele mobile, insa tot in reteaua AT&T.

Noul gadget Apple, tinta unui val de glume online legate de igiena feminina

Glume legate de produsele de igiena feminina au invadat blogosfera internationala la numai cateva minute dupa ce Apple a anuntat ca noul sau computer tip tablet se va numi iPad, informeaza CNN.com.

Termenul "Hygienic pad" sau pur si simplu "pad" este utilizat in limba engleza pentru a desemna absorbantele destinate igienei feminine, in perioada menstruatiei sau dupa interventii chirurgicale.

"Ironiile sunt inevitabile, de tipul «Da, iPad este mic, usor si subtire. Dar poti sa inoti cu el?»", a scris blogul pe teme tehnologice al Los Angeles Times.

Pe de alta parte, termenul iTampon - care ironizeaza faptul ca iPad poate fi considerat mai mult un tip de maxi-tablet decat un nou computer - a fost al treilea cel mai discutat subiect pe Twitter miercuri seara.

In ceea ce priveste denumirea iPad, femeile din blogosfera americana au ironizat Apple, sugerand ca firma lui Steve Jobs nu are nicio femeie in echipa de marketing. "Cu «iTampon», care a crescut rapid in popularitate in topul temelor de discutie pe Twitter, este extrem de probabil ca multe femei sa se fi intrebat «Exista vreo femeie care sa lucreze la Apple?»", a scris Annie Colbert, pe blogul ei, "Holy Kaw!".

Cine detine marca "IPAD" in UE

Grupul italo-francez STMicroelectronics detine din anul 2001 in Uniunea Europeana marca "IPAD", omonima cu tablet PC-ul iPad lansat miercuri de Apple, potrivit ziarului francez La Tribune, citat de Bloomberg.

Compania exploateaza marca IPAD din 2001, denumind astfel o tehonologie care integreaza mai multe functii necesare telefoanelor mobile intr-un singur microcip, potrivit site-ului companiei.

Compania italo-franceza, inregistrata in Olanda si Elvetia, cu sedii in Dallas, Texas, Shanghai si alte mari centre de afaceri din lume, este singurul furnizor cunoscut de accelerometre pentru telefoanele Apple iPhone 3G, potrivit unui studiu din 2008 al firmei iSupply, scrie La Tribune.

Denumirea "iPad" ar putea declansa, totodata, o disputa intre Apple si grupul japonez Fujitsu, care a depus in 2003 o cerere de inregistrare a acestei marci la Biroul pentru Patente si Marci Inregistrate din Statele Unite, potrivit Bloomberg, care citeaza site-ul institutiei de stat.

Conform legii, Apple trebuie sa depuna o contestatie la aceasta cerere pana pe 28 februarie.

Sursa: Stiri si noutati online