Tinde televiziunea online sa inlocuiasca televiziunea traditionala? Din documentarea noastra, inca nu. Posturile TV pe internet pot reprezenta, momentan, doar o alternativa la televiziunile clasice.
Totusi, nisa televiziunilor care emit exclusiv online incepe sa prinda contur si se estimeaza ca va castiga teren datorita publicului tinta si tendintei new media din ultima vreme.
Aflate in faza incipienta, nu se poate vorbi inca despre o concurenta acerba intre televiziunile online. Unele au propriul continut, altele colecteaza materiale video din diverse surse si le organizeaza pentru internautii "telespectatori".
Pana acum s-au detasat:
EVO TV (www.evotv.ro). A fost lansat anul trecut, la jumatatea lunii aprilie. Reprezentantii televiziunii si-au exprimat recent intentia de a introduce emisiuni live in programul EvoTV. Materialele sunt creatie proprie, mergand de la monden si muzica, pana la cinema si emisiuni de divertisment, avand ca tinta publicul tanar.
„Mediul online este o experienta extrem de buna: totul zboara, totul se schimba de la o ora la alta pe cifre concrete. Cand fac televiziune online, ma simt ca la bursa, trebuie sa stiu exact pe ce mizez,” spune Sergiu Mihalcea, director EvoTV.
EvoTV apartine grupului NBM-New Business Media, detinut de omul de afaceri Sorin Stoica (50%) si de Sergiu Mihalcea (50%).
LIBERTV (www.libertv.ro). Este vorba despre o colectie impresionanta de filme, emisiuni, documentare si podcasturi, unele dintre ele romanesti. LiberTV, fiind o platforma deschisa de distributie video, nu poseda un studio de productie. Noutatea consta in faptul ca materialele pot fi descarcate si exista posibilitatea de a controla subtitrarile, acolo unde acestea sunt disponibile.
Deocamdata, toate materialele sunt gratuite, dar pe viitor se planuieste adaugarea unor sectiuni accesibile contra cost. LiberTV a ales sa nu vanda in Romania spatii de publicitate, luand decizia sa nu caute astfel de solutii comerciale, dupa cum sustine Florin Braghis, reprezentantul televiziunii.
BRAINTV (www.braintv.ro). Sau „televiziunea pentru oameni inteligenti”, a inceput sa emita pe 27 iunie 2007. Deocamdata, BrainTV difuzeaza continut premium pe cinci canale distincte: Business, Internet, Advertising, Cultural si Showbiz.
„Trebuie sa fii pregatit sa investesti. Produsul tau trebuie sa fie mereu competitiv si interesant. Internetul si piata pe care lucram sunt in continua schimbare si o televiziune online trebuie sa tina pasul," afirma directorul general al BrainTV, Emi Gal. “Sa scoti profit dintr-un astfel de proiect se poate, dar in niciun caz la nivelul televiziunilor clasice sau la nivelul celor online din strainatate,” mai spune acesta.
Postul de televiziune online BrainTV este detinut de Brainient, firma activa in domeniul software (IT outsourcing si custom software development pentru web si telefoane mobile). Fondatorul si managerul Brainient este Emi Gal, in varsta de 21 ani, absolvent al facultatii de Matematica - Informatica.
SANATATEATV (www.sanatateatv.ro). Postul SanatateaTV a fost lansat anul trecut pe 10 octombrie, iar reprezentatul televiziunii spune ca ideea a venit ca intampinare a trendului tot mai accentuat de orientare a consumatorilor romani catre internet in cautare de informatii. Targetul televiziunii este format de oameni cu varste cuprinse intre 18 si 45 de ani, care au acces la internet.
Intrebata de Tehnopol cand are de gand sa inceapa transmisiunile live si de ce acest lucru nu s-a intamplat inca, Alina Oprea, directorul general al SanatateaTV, a declarat ca televiziunea va incepe transmisiunile live in aproximativ 3 luni de zile. “Pentru inceput am dorit sa avem continut bogat si sa acoperim evenimentele din sanatate,” a adaugat aceasta.
Cat despre amortizarea investitiei in SanatateaTV, directorul general al primei televiziuni online dedicate sanatatii crede ca aceasta se poate realiza in 3 – 4 ani, “asta in functie si de cum va creste piata de online”. “Vorbim aici de la bugete de publicitate alocate pentru online si pana la cat de mult se va dezvolta internetul in Romania in urmatoarea perioada,” a precizat Alina Oprea.
HOROSCOPTV (www.horoscoptv.ro). HoroscopTv.ro, prima televiziune online din lume dedicata exclusiv astrologiei, s-a lansat pe 15 martie a.c. Televiziunea vrea sa ofere informatii astrologice la un nivel profesionist si intr-un format modern, sub forma de inregistrari video si scripturi de calcule exacte.
Cat a costat infiintarea ei? “Ceva peste 25.000 de euro in conditiile preexistentei unor serioase facilitati, dar mai ales a implicarii celor mai valorosi astrologi din Romania,” ne-a raspuns Ovidiu Patrascanu, PR Manager HoroscopTv.ro.
Dar mai exista si: www.arenatv.ro (televiziune dedicata jocurilor video), www.shocktv.ro (chestii mondene), www.metalheadtv.com (pentru rockeri), www.happyfish.ro (care se auto-caracterizeaza astfel: " Fara publicitate. Fara talk-showuri. Fara filme proaste. 4 canale, 12 emisiuni, portii de 3 minute"), www.tvCopii.ro (prima televiziune online pentru copii).
Furnizat de Tehnopol Online