YouTube face primii pasi in domeniul afacerilor de inchiriere de filme online, prin lansarea, pe 22 ianuarie, a unui serviciu care va pune initial la dispozitia publicului cinci pelicule, informeaza BBC News Online.
Youtube va pune la dispozitie initial, pentru inchiriere, doar cinci filme, care au participat la editiile 2009 si 2010 ale festivalului Sundance. In prima faza, acest serviciu va fi disponibil doar in Statele Unite.
Aceasta initiativa a YouTube, care este proprietatea Google, reprezinta un pas major pentru site-ul care a inceput sa caute modalitati de a obtine venituri.
"Acesta este un pas important pentru YouTube, in sensul ca incearca sa isi monetizeze site-ul", a declarat Mike McGuire, analist in cadrul centrului de cercetare Gartner. "Acest lucru clar le deschide o usa catre marile studiouri de film", a adaugat el.
Furnizorii de continut vor fi capabili sa stabileasca pretul pentru inchirierea creatiilor lor, YouTube urmand sa primeasca o parte din venituri. Majoritatea filmelor de la festivalul Sundance pot fi inchiriate in schimbul unei taxe de 3,99 dolari pentru fiecare utilizator, care se poate uita la pelicula aleasa in decurs de 48 de ore.
Site-ul, cunoscut pentru continuturile generate de utilizatori pe care le gazduieste, a precizat ca, de pe pagina web, se descarca 20 de ore de continut video in fiecare minut.
In august 2009, compania de cercetare de piata Comscore a raportat ca peste 10 miliarde de videoclipuri au fost vizualizate in cadrul YouTube.
Responsabili ai industriei de film din SUA considera ca actiunea YouTube privind inchirierea de pelicule online ar putea fi pasul premergator lansarii unor servicii cu plata ambitioase, de tip "pay-per-view" (plata pentru vizualizare - n.r.). De altfel, se estimeaza ca, pe viitor, YouTube se va extinde cu un catalog pentru inchiriere de continuturi, care va include emisiuni TV si filme de la principalele studiouri cinematografice.
"Continutul este rege in acest tip de afacere, iar festivalul Sundance reprezinta un prim pas extrem de bun", considera McGuire.
"Negocierile cu marile studiouri asupra drepturilor de distributie nu este pentru persoanele slabe de inger. Google trebuie sa isi perfectioneze modelul de livrare si pe cel de taxare", a adaugat el.
YouTube ofera deja filme din arhivele Metro-Goldwyn-Mayer si se asteapta sa incheie acorduri similare si cu alte studiouri in urmatoarele saptamani si luni, extinzandu-si oferta de filme, dupa cum se sugereaza pe blogul oficial al platformei.
"In urmatoarele saptamani, vom incita un grup restrans de parteneri din alte industrii, pe langa cea a filmului independent, pentru a lua parte la aceasta noua initiativa", se arata pe blogul YouTube.
Sursa: BBC