eCommerce: Media Markt/Saturn, un nou jucator pe segmentul afacerilor online

eCommerce: Media Markt/Saturn, un nou jucator pe segmentul afacerilor online

Media Markt/Saturn, cel mai mare retailer de aparatura electronica din Europa, parte a grupului Metro, intentioneaza sa intre pe segmentul afacerilor online, pentru a devansa concurenti precum compania americana Amazon si DSG din Marea Britanie, transmite Reuters.


Metro a anuntat ca, dupa ce a testat afacerile online pentru Media Markt/Saturn in Austria si Olanda, va mari gama de produse oferite in aceste tari si va extinde in 2010 acest tip de operatiuni la nivel mondial, daca modelul se va dovedi un succes.

Media Markt/Saturn opereaza 800 de magazine in 16 tari europene dar a ramas in urma companiilor concurente in privinta Internetului, partial din cauza unui model de afaceri descentralizat, in cadrul caruia unii manageri de magazine detin participatii la acestea.


In trimestrul al doilea, compania va incepe comercializarea online, in Germania, a produselor electronice destinate divertismentului si posibil aparatura electrica de consum, din trimestrul al treilea.

Metro, al treilea mare retailer la nivel mondial dupa Carrefour si Wal-Mart, va continua extinderea rapida a magazinelor Markt/Saturn, cu precadere in Rusia si Turcia.


Obiectivul pe termen lung al Markt/Saturn este castigarea unei cote de piata de 10% in China, unde a deschis in 2009 primul magazin, in Shanghai.

Media Markt/Saturn a consemnat, in ultimii ani, cele mai bune performante la nivelul Metro, care mai opereaza magazinele universale Kaufhof, hipermarketurile Real si operatiuni de cash and carry.

In 2009, Metro a lansat un plan de majorare a profitului operational cu 1,5 miliarde de euro pana in 2012, prin masuri de reducere a costurilor si imbunatatire a productivitatii.

Sursa: Tehnopol