Facebook a ajuns la 400 de milioane de utilizatori

La sase ani de la lansare, Facebook a ajuns la 400 de milioane de utilizatori

Facebook a implinit sase ani si se pregateste sa depaseasca, saptamana aceasta, pragul de 400 de milioane de utilizatori, de doua ori mai multi decat cu un an in urma, scrie Mark Zuckenberg, intr-un mesaj publicat pe blogul retelei de socializare.


"Azi sarbatorim a sasea noastra aniversare si, saptamana acesta, vor fi 400 de milioane de persoane pe Facebook. Cu doar un an in urma, aveam circa jumatate din acest numar de utilizatori si, multumita voua, am facut progrese importante in a face lumea mai conectata si mai deschisa pe parcursul ultimului an", mentioneaza Zuckenberg, intr-un mesaj adresat comunitatii platformei de socializare si publicat pe blogul acesteia.

"Facebook a debutat in urma cu sase ani (5 februarie - n.r.), ca produs pe care eu si colegii mei de camera l-am construit pentru a-i ajuta pe cei din jurul nostru sa se conecteze mai usor, sa impartaseasca informatii si sa se inteleaga mai bine unii pe altii.

Am sperat că Facebook va imbunatati vietile oamenilor in mod semnificativ. Astfel incat este extrem de satisfacator pentru noi sa vedem ca Facebook a crescut, ca oameni din intreaga lume folosesc platforma pentru a comunica informatii si pentru a fi conectati cu toti cei de care le pasa", a adaugat Mark Zuckenberg.

"Pentru mine personal, acest lucru (dezvoltarea Facebook - n.r.) a insemnat sa pot ramane alaturi si in legatura cu colegii de scoala, familia si colegii de serviciu in timp ce am muncit din greu la construirea Facebook in ultimii sase ani.

A fost extrem de important pentru mine si pentru toti cei care lucreaza pentru platforma sa vedem ca oamenii folosesc Facebook pentru a cauta ajutor, pentru a distribui informatii si pentru a oferi sprijin in timpul crizelor", a adaugat el.

"Indiferent daca este vorba de tragedii sau ocazii de bucurie, oamenii vor sa le spuna si celorlalti si sa se ajute unii pe altii.

Aceasta nevoie umana este cea care ne inspira sa continuam sa inovam si sa construim lucruri care sa le permita oamenilor sa se conecteze cu usurinta (...)", adauga Zuckenberg.

Pentru a celebra sase ani de Facebook si depasirea pragului de 400 de milioane de utilizatori, Zuckenberg spune si ca echipa Facebook va face ceea ce ii place cel mai mult si anume sa construiasca si sa lanseze noi produse destinate celor prezenti in retea.

Facebook - al patrulea cel mai mare distribuitor de continuturi informative de pe internet

Facebook a devenit al patrulea cel mai mare distribuitor de continuturi informative de pe internet, pe fondul tendintei oamenilor de a petrece tot mai mult timp online pe retelele sociale.

Google, Yahoo!, MSN si Facebook sunt, in ordine, cei mai mari patru distribuitori de continuturi informative de pe internet, din 2009, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piata Hitwise.

Anul trecut, Facebook a surclasat Google News, evoluand de la 1% in ianuarie 2009 la 3,5% saptamana trecuta.

Google News a atras, luna trecuta, doar 1,39% din numarul total de vizite pe site-uri media si de stiri, in timp ce Google Reader, un serviciu de RSS care nu a avut niciodata un mare succes, a atras soar 0,1% din numarul total de vizite pe aceste site-uri.

Cresterea capacitatii Facebook de a redirija internautii catre alte site-uri de stiri a fost relationata cu faptul ca timpul petrecut de internauti pe retelele de socializare a crescut semnificativ in ultimele 12 luni.

Facebook a inceput, recent, sa ii incurajeze pe utilizatori sa creeze canale de stiri personalizate in cadrul retelei de socializare.

"Intr-o epoca in care stirile circula foarte rapid, prietenii sunt de cele mai multe ori cele mai bune filtre pentru a vedea cele mai semnificative informatii", a declarat Malorie Lucich, purtator de cuvant al Facebook, pe blogul companiei.

Facebook a inceput sa devina important pentru mari branduri din segmentul media, precum Wall Street Journal, care isi publica stirile si pe pagina de pe platforma sociala.