Potrivit unui studiu GfK, tinerii din 2009 sunt mai dezamagiti de ceea ce le ofera societatea si de valorile pe care aceasta le promoveaza, comparativ cu adolescentii anului 2005. Studiul mai releva faptul ca tinerii cu varste de 15 pana la 20 de ani sunt foarte sensibili la felul in care sunt perceputi de cei din jurul lor, mai ales in grupurile din care fac parte, si isi doresc sa-si impuna personalitatea si sa iasa in evidenta.
In plus, tinerii pun mare pret pe felul in care arata, starea lor de bine depinzand in mare masura de aspectul exterior.
Pentru tinerii din 2009 nu conteaza insa numai imbracamintea, ci intregul look, inclusiv tunsoarea si restul accesoriilor. Hainele sunt extrem de importante atat pentru fete, cat si pentru baieti, acestia alegandu-le cu grija si investind fara niciun regret in ele o parte extrem de consistenta din banii de care fac rost.
Reprezentantii generatiei "Converse" percep tehnologia ca pe ceva obligatoriu pentru timpurile noastre, cele mai importante repere ale lor fiind telefonul mobil, playerul mp3 si computerul cu acces la Internet.
In ceea ce priveste raportarea la mass-media si gradul de expunere, studiul arata ca media clasica (TV, radio, presa scrisa) nu mai face parte din activitatile de timp liber preferate de tineri.
Timpul in fata televizorului sau ascultand radioul a fost inlocuit, pe agenda adolescentilor, de timpul petrecut in fata calculatorului, conversand cu grupul de prieteni in retelele sociale si de iesirile in oras cu acestia.
Sursa: TehnoPOL