In cinci ani, YouTube a reusit sa schimbe nu doar fata internetului, ci si pe cea a mass media sau a politicii. De ziua sa, privim in urma la scurta, dar insemnata sa existenta si catre semnele care dezvaluie YouTube-ul de maine: mai puternic, mai orientat catre continut premium, dar - mai ales - profitabil.
YouTube e exemplul perfect al ideii de afaceri pe care fiecare dintre noi isi doreste sa o fi avut: o platforma de videosharing construita in cateva ore, cumparata 18 luni mai tarziu de gigantul internetului insusi, Google, pentru 1,65 miliarde de dolari – cea mai mare achizitie a companiei pana la momentul respectiv.
Adevarata poveste a YouTube este insa cea a unei curse contra-cronometru.
De la costurile de operare tot mai mari odata cu cresterea traficului la procesele intentate de proprietarii copyright-ului video-urilor postate pe platforma, YouTube a fost mereu la un pas de a aluneca in prapastie.
Si, desi in scurta sa existenta platforma de videosharing a reusit sa schimbe modelul de business a mai multor industrii, de la cea muzicala pana la politica si televiziune, in ceea ce priveste propriul sau model de business lucrurile nu au stat niciodata prea bine.
Achizitia de catre Google urma sa schimbe asta.
La sfarsitul anului trecut insa YouTube anunta 1 miliard de clipuri vizualizate pe zi - de la pisici pe skateboard la prelegeri universitare – ramanand la fel de neprofitabil, cu costuri de operare estimate la nu mai putin de 1,5 milioane de dolari pe zi.
Si astazi, la cinci ani de la lansare, deasupra capului YouTube atarna aceeasi intrebare: cand se va transforma intr-un business profitabil?
Comunicat oferit de catre Lidia Roman, PR & Marketing Executive
F5 | divizia new media Realitatea-Caţavencu