Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a lansat saptamana trecuta o consultare publica pe tema implementarii Serviciului Universal in sectorul comunicatiilor electronice in Romania, in vederea aplicarii noii Strategii Nationale in acest domeniu.
ANCOM a finalizat pe parcursul anului 2009 prima etapa de implementare a noii Strategii Nationale pentru Serviciul Universal in domeniul comunicatiilor electronice, constand in realizarea unui studiu pentru identificarea acelor localitati in care este necesara instalarea de retele de comunicatii electronice.
Pornind de la concluziile studiului si pentru a identifica solutiile adecvate pentru eliminarea decalajelor existente in prezent intre diferite categorii sociale, precum si intre zonele urbane si cele rurale, ANCOM lanseaza astazi o consultare publica cu privire la metodele cele mai potrivite pentru a implementa Serviciul Universal si a asigura accesul intregii populatii la un set minim de servicii de comunicatii electronice.
Astfel, Autoritatea a elaborat un chestionar care se adreseaza tuturor persoanelor interesate in furnizarea sau utilizarea serviciilor de comunicatii electronice incluse in sfera Serviciului Universal, unele intrebari fiind adresate cu preponderenta unor categorii specifice de respondenti (precum furnizorii de servicii de comunicatii electronice).
Chestionarul este publicat pe pagina de internet a Autoritatii si cuprinde sectiuni referitoare la accesul utilizatorilor finali la reteaua publica de telefonie, la un punct fix, disponibilitatea telefoanelor publice cu plata, asigurarea accesului si posibilitatii utilizatorilor finali cu handicap de a beneficia de acces la serviciile de telefonie destinate publicului, inclusiv la serviciile de urgenta, la serviciile de informatii privind abonatii si la registrele abonatilor, in conditii echivalente celor de care beneficiaza ceilalti utilizatori finali, modalitatile de finantare a Serviciului Universal si accesul functional la internet, ca o parte caracteristica a accesului la reteaua publica de telefonie, la un punct fix.
Sursa: Autoritatea naţională pentru reglementare în comunicaţii şi tehnologia informaţiei