Ai un site, mai mic sau mai mare, pe care vrei sa-l faci cunoscut? Poti sa-l optimizezi, sa-i imbunatatesti web copy-ul, dar iti mai trebuie ceva esential.
Acel ceva este PR-ul online si offline pentru site-ul tau. Pentru inceput, sa discutam despre PR-ul online.
Ce este PR-ul?
Relatiile publice reprezinta planificarea si implementarea de actiuni sustinute, pentru a obtine si mentine bunavointa si intelegerea mutuala dintre o organizatie si mediul sau!
Ce este PR-ul online?
PR online reprezinta maximizarea mentiunilor favorabile referitoare la propria companie, brand, produse sau site pe alte site-uri.
Defintia PR-ului apartine Institutului Britanic de Relatii Publice, iar a PR-ului online, unui studiu realizat in Marea Britanie.
Canalele pe care le poti folosi pentru a face un PR online eficient site-ului / produselor / companiei tale sunt:
1. Site-ul companiei / produsului
Site-ul companiei tale sau al produsului trebuie sa fie foarte bine realizat. Pentru a atrage publicul online, trebuie sa stii foarte bine cui te adresezi.
2. Blog-ul companiei sau al produsului
E indicat sa folosesti o platforma dintre cele existente pentru a-ti crea un blog. Ai la dispozitie bloguri.myjob.ro, weblog, wordpress sau alte platforme.
3. Twitter
E un mijloc de PR eficent atat pentru companii, cat si pentru produse. Multe companii mari, de exemplu, Vodafone, Microsoft fac PR online foarte activ prin Twitter. Recomand pentru firmele care au multe produse in portofoliu sa foloseasca Twitter-ul in mod obisnuit in actiunile lor de PR.
4. Facebook-ul
Pentru firmele care detin in portofoliu o gama mai restransa de produse, recomand Facebook-ul. E un canal foarte popular, mai ales in randul tinerilor si se afla in continua crestere in Romania. Evenimentele online sau offline pot fi foarte usor comunicate pe Facebook, e un canal care te ajuta foarte mult in acest sens.
5. Linkedin.com
Linkedin.com este foarte util, te ajuta sa intri in contact cu oamenii de business sau cu cei din domeniul/segmentul tau de activitate.
6. Evenimentele online
In functie de specificul site-ului tau, poti crea si realiza evenimente online. Evenimentele online sunt: webminariile, discutiile prin webcam cu specialisti si personalitati, podcast-urile, tutorialele video etc. Daca iti este mai greu sa realizezi evenimentele online de mai sus, poti sa faci pur si simplu difuzare de continut online.
Documentele legate de produse, noutati, update-uri, pe toate le poti utiliza in beneficiul site-ului/afacerii tale.
Pe toate aceste canale, nu uita sa folosesti un limbaj adecvat publicului tau tinta. Trebuie sa fii prietenos, apropiat de cei carora te adresezi.
In mediul online, evita sa folosesti limbajul scortos si explicatiile stufoase. In plus, site-ul tau trebuie sa vina in intampinarea nevoilor specifice ale celor carora te adresezi, nu sa promoveze lucruri generaliste.
Permanent trebuie sa ai in minte cateva intrebari valabile atat in mediul online, cat si in cel offline.
Mesajul tau trebuie sa raspunda la intrebarile:
• Cu cine comunici?
• Ce comunici?
• Cum comunici?
• Cand comunici?
• Unde?
• De ce?
Daca mesajul/mesajele tale raspund acestor intrebari, vei asigura o comunicare eficienta pentru site-ul / compania ta atat in mediul online, cat si in cel offline.
Rezultatele PR-ului online pot fi evaluate prin: numarul de vizitatori unici ai blog-ului/site-ului tau - recomand stastisticile trafic.ro; sursele din care ti-au provenit vizitatorii - recomand folosirea Top reffereri trafic.ro.
PR-ul online este o solutie foarte buna si eficienta pentru a creste vizibilitatea site-ului, companiei, afacerii tale. Pe termen mediu si lung, aceasta iti va aduce tot mai multi clienti.
Canalele pe care le poti folosi pentru a realiza un PR online eficent sunt: site-ul companiei/produsului, blog-ul companiei/produsului, twitter-ul, facebook-ul, linkendin.com si evenimentele online.
Sursa: Trafic