La inceputul lui martie 2009 lansam sistemul de afiliere eMAG ProfitShare. E momentul bilantului unui prim an in care am investit mult in dezvoltarea ad serverului si optimizarea servirii promotiilor pe site-urile afiliate.
ProfitShare pe scurt
Pentru cei mai putini familiarizati, eMAG ProfitShare afiseaza pe site-urile inscrise in retea mai multe formate de reclame prin care sunt promovate promotiile eMAG din toate categoriile de produse. Promovarea unui produs in retea incepe sincronizat cu cea de pe eMAG, pentru ca impactul promotiei si difuzarea in piata sa fie maxime.
Astfel, rolul principal al site-urilor afiliate este de a transmite cat mai rapid noutatile catre potentialii clienti, notorietatea si increderea in magazinul online contribuind la cresterea ratei de conversie a traficului generat.
Recompensarea site-urilor afiliate se face exclusiv pe baza performantelor realizate, adica a vanzarilor facute catre clientii directionati catre eMAG. Sunt comisionate cu 3% din valoare toate comenzile plasate si achitate de un client in termen de 30 de zile de la data ultimului click dat pe o reclama afisata in site-ul afiliat.
Raportul de performanta
Am adunat doar datele cele mai relevante despre reteaua dezvoltata in acest prim an de functionare.
Dincolo de principiile programelor de afiliere care se discuta din ce in ce mai mult in ultimul timp, acest raport ofera imaginea concreta a performantei care se poate obtine in marketingul afiliat.
Desi sistemul se bazeaza exclusiv pe comisionarea vanzarilor, am raportat veniturile generate si la numarul de clickuri pentru a avea un termen de comparatie cu vanzarea publicitatii in sistem CPC. Pentru a pastra proportiile, nu am inclus in raport statisticile proiectelor speciale realizate cu F5 Media, Arbomedia si Lagardere Romania.
Mai multe detalii