Crestere cu 30% a numarului de SMS-uri promotionale, in 2010

Volumul informarilor si textelor promotionale transmise prin SMS de companii va atinge in 2010 pragul de 90 de milioane de mesaje, in crestere cu aproape 30% comparativ cu anul trecut, potrivit estimarilor Netopia Sistem, operatorul serviciului web2sms.


Companiile vor aloca, in 2010, pentru acest tip de comunicare, aproximativ 3,2 milioane de euro, suma cu 30% mai mare comparativ cu 2009, se arata in studiul citat.

Din numarul total de mesaje trimise in 2009 de companii catre clienti sau potentiali clienti, aproximativ 80% au fost diverse instiintari, iar restul de 20% mesaje de marketing.

Netopia va asigura in acest an livrarea a 60% dintre aceste mesaje, respectiv 54 de milioane de SMS-uri. In 2009, prin platforma web2sms s-au trimis 35 de milioane de mesaje, reprezentand aproximativ 50% din totalul pietei, de 70 de milioane de SMS-uri.

"Daca in anii trecuti sporirea numarului de mesaje era motivata de largirea bazei de clienti ai firmelor, evolutia din 2010 se bazeaza mai ales pe nevoia companiilor de a instiinta mai des actualii clienti, in special pe zona debitelor restante. Cresterea se vede de la luna la luna. De exemplu, in aprilie am inregistrat un record absolut in ceea ce priveste numarul de mesaje trimise, care a depasit pragul de patru milioane prin platforma noastra", a declarat, in comunicat, directorul executiv al Netopia, Antonio Eram.

Cele mai interesate de aceasta metoda de comunicare sunt institutiile financiar-bancare, cu 50% din volumul SMS-urilor trimise, urmate de companii din segmentul bunurilor de larg consum (FMCG), cu 30%.

Companiile trimit prin SMS si anunturi cu privire la deschiderea de noi filiale, programul magazinelor in anumite perioade sau lansarea de oferte speciale, pe langa mesajele privind emiterea de facturi si reamintirile despre termene de plata.

web2sms este un serviciu de comunicare mobila din Romania, numarul mesajelor livrate cu ajutorul acestei platforme inregistrand cresteri de la an la an. Astfel, in 2007, acest serviciu a livrat 6,5 milioane de SMS-uri, iar in 2008, totalul a ajuns la 16 milioane, ritmul de crestere fiind conform cu cel al pietei.

Sursa: TehnoPOL