Odata cu eliminarea vizelor pentru anumite destinatii europene, romanii si-au inceput exodul prin Europa, au dobandit incredere, experienta, si-au format o adevarata “cultura” turististica.
Azi, turistul roman este mult mai informat, stie ce vrea si este mai putin dispus sa astepte. Rezervarile online sunt la ordinea zilei, din ce in ce mai multi turisti alegand aceasta modalitate de booking in detrimentul rezervarilor clasice, la sediul agentiei.
In esenta, calatorul roman este supus in continuare unor restrictii legate de bugetul disponibil si timp.
“Romanii au devenit mai selectivi: vor conditii bune la preturi cat mai mici. Vor sa analizeze cat mai multe oferte, sa compare pachetele turistice, sa aiba acces la cat mai multe informatii fara a parasi confortul casei proprii.
Agentiilor de turism clasice care vor sa supravietuiasca in era internetului, cand informatia este la doar un click distanta, trebuie sa-si imbunatateasca ofertele, atat cantitativ cat mai ales calitativ prin utilizarea IBE-urilor turistice. In Romania, agentiile de turism au la dispozitie IBE-ul MerlinX care este unul dintre principalele sisteme de distributie a pachetelor de servicii turistice la nivel global”, a declarat Andrei Petrescu, MerlinX Romania.
Odata cu inradacinarea conceptului de IBE (internet booking engine) in cultura turistica romanesca au aparut si primele efecte vizibile pentru agentii si pentru turistul roman deopotriva. Daca in anii trecuti numarul pachetelor vandute online era nesemnificativ, in prezent ponderea acestora in vanzarile totale a crescut.
Turistul roman este mult mai bine informat, utilizeaza cu succes motoare de cautare implementate pe website-uri din strainatate si este interesat sa le utilizeze si in tara.
MerlinX Sistem este o companie romaneasca ce promoveaza si sustine sistemul de rezervari online MerlinX.
Sursa: Davantage PR | via