Cum si-a facut Coca-Cola cea mai mare campanie de marketing din toate timpurile

Cel mai important eveniment sportiv din lume, Campionatul Mondial de fotbal, e prilej pentru multe branduri sa-si incordeze muschii in marketing. A facut-o si Coca-Cola pentru FIFA 2010, in ceea ce ar putea fi cea mai mare campanie de marketing din toate timpurile, atat pentru Coca-Cola cat si in general, potrivit lui Joseph Tripodi, vicepresedinte si Chief Marketing and Commercial Officer, The Coca-Cola Company, care a prezentat campania la festivalul de publicitate Cannes Lions.


Pentru FIFA 2010, Coca-Cola, sponsor oficial al campionatului, trebuia sa faca ceva mare, rasunator si relevant. Ceva despre Africa, despre fotbal si despre fericire – conceptul cu care brandul se asociaza.

Au inceput studiile de cercetare premergatoare campaniei in 2006. Au mers in Africa pentru a descoperi acel insight care sa depaseasca stereotipurile despre continentul negru: salbaticie, boli, saracie.

“Am vorbit cu oamenii si am gasit o poveste diferita. Am gasit o mandrie si un optimism colosale, o pofta de joc, de celebrare si fericire”, a spus Joseph Tripodi (foto).

Campania Coca-Cola trebuia sa redea culoarea si zgomotul Africii si sa fie construita in jurul unei povesti autentice a celebrarii – conceptul principal al campaniei. Identitatea vizuala trebuia sa exprime optimism, culoare, sa aiba sticla de Coca-Cola in centru si sa fie usor de declinat pe toate mediile.



Asa s-a ajuns la sticla alba, inconjurata de culoare, vuvuzele si mingi de fotbal.

Mai multe detalii pe sursa