Românii deţinători de GPS nu se mai mulţumesc cu un sistem simplu de ghidaj rutier, ci vor ca acesta să fie un adevărat gadget.
Vor să navigheze pe internet de pe GPS, vor că acesta să aibă meniu în limba română, o hartă actualizată şi dacă mai include şi un ghid de călătorie, se poate spune că deţii sistemul de navigaţie ideal.
Tehnologia evoluează de la an la an.
Astfel dacă în 2007 existau GPS-uri care te puteau duce doar din punctul A la punctul B, acum există pe piaţă dispozitive care îţi pot indica unde este cea mai apropiată parcare de punctul unde te afli sau îţi oferă informaţii de interes de pe traseu (ce poţi vedea, unde poţi mânca, care este cea mai ecologică rută, unde poţi alimenta, unde sunt amplasate radarele sau camerele de siguranţă etc).
Românii îşi aleg dispozitivele în funcţie de buzunar. În medie, preţul unui sistem de navigaţie este 150 de euro.
Ca să între în categoria performant însă, un echipament trebuie să îndeplinească mai multe condiţii, adică să prindă foarte rapid poziţia GPS, să aibă un soft intuitiv, să aibă o hartă cât mai nouă, să aibă o conexiune Bluetooth, pentru a deveni handsfree, să deţină meniu în limba română, servicii de actualizare a hărţilor şi suport tehnic în garanţie şi post garanţie, să aibă funcţii suplimentare, precum redare conţinut media şi conectare internet şi să includă puncte de interes.
În acest caz costul unui GPS poate ajunge şi la 500 de euro.
Însă GPS-ul se poate şi personaliza.
De la vocea unor personaje cunoscute care să te ghideze, la un traseu realizat cu NavPix, care să urmărească o rută de vacanţă realizată din fotografii localizate GPS, găsite pe internet, ori sugerarea celor mai interesante locuri de vizitat sunt câteva dintre funcţionalităţile pe care românii le vor la noile dispozitive