Mai mult decat atat, la inceputul trimestrului trei ponderea mesajelor cu atasamente infectate a depasit chiar cota de 6,3%, o cifra fara precedent in industrie.
Specialistii Kaspersky Lab sunt de parere ca motivul acestei cresteri este dat de reorientarea spammerilor, de la colaborarea cu anumiti clienti pentru care trimit mesaje spam la asocierea cu retele extinse de parteneri, inclusiv cu cele care raspandesc malware.
Cele mai multe e-mail-uri in masa au reprezentat notificari false din partea unor surse credibile pentru utilizatori, precum Twitter, Facebook, WindowsLive, MySpace, precum si a unor magazine online populare.
Link-urile incluse in aceste mesaje redirectionau utilizatorii catre un serviciu spam care descarca automat in computer backdoor-ul Bredolab, care apoi era folosit pentru infiltrarea in sistem a altor versiuni de cai troieni.
Principala tendinta a trimestrului trei a fost data de o aliniere mai precisa intre industria spam si creatorii de virusi. Spam-ul nu mai este doar un lucru enervant, ci o componenta utilizata in cadrul unor strategii ilegale cu scopul de a fura date confidentiale, folosite apoi pentru a genera profit financiar.
Vestea buna este ca astfel de activitati incep sa atraga din ce in ce mai mult atentia institutiilor legislative si de investigatii.