Primele zece locuri in clasamentul de fata sunt in general ocupate de un mix format pe de o parte din oameni de afaceri vechi care au reusit, in ultima perioada, sa se promoveze suficient de mult incat sa fie prezenti in mintea oamenilor, pe de alta parte din oameni de afaceri noi, tineri si activi, care se remarca prin dinamism si vizibilitate.
Silviu Prigoana se afla pe primul loc, fiind recunoscut ca un antreprenor constant, dinamic si eficient. Principalul motiv pentru care se situeaza pe primul loc este cel al recunoasterii si notorietatii sale, sustinuta mult de autopromovare. Este de remarcat faptul ca autopromovarea nu i-a erodat titulatura de om de afaceri, ci, dimpotriva, i-a potentat-o.
Dan Voiculescu se afla pe locul 2, propulsat tot de autopromovare, dar si de performanta si vizibilitatea businessului creat (in principal media).Irina Schrotter este un brand extrem de vizibil prin natura businessului si, totodata, foarte respectat pentru bun-simt si disciplina.
Viorel Catarama este perceput ca un mamut al afacerilor in Romania, cu un gen de charisma si notorietate care il propulseaza in top 10.
Dan Sucu se afla in spatele unui brand romanesc de succes, un brand care a reusit sa-si mentina calitatea constanta in timp si sa ramana activ chiar in vremuri de criza.
Marius Ghenea este unul dintre cei mai promovati si recunoscuti exponenti ai generatiei de tineri antreprenori. A inregistrat un scor de recunoastere mare.
Ion Tiriac ocupa un suprinzator loc 7 pentru singurul motiv ca nu mai este recunoscut ca foarte activ si dinamic in ultima vreme. Scorul lui de recunoastere este mai scazut decat al celor situati inaintea sa, desi scorul de performanta in business il pozitioneaza in fruntea clasamentului.
Adrian Porumboiu este destul de promovat in ultima perioada, recunoscut pentru spirit de antreprenor si curaj intr-un sector de activitate foarte dificil, dar cu foarte mare potential – agricultura.
Ionut si Robert Negoita sunt puternici in sfera imobiliarelor si au fost puternic promovati puternic in ultima perioada.
Elan Schwartzenberg a obtinut un scor de notorietate / recunoastere ridicat. Este perceput drept un om de afaceri dinamic, curajos si intreprinzator, fara sa-i fie concret cunoscute afacerile.
Biz si Unlock Market Research au realizat si un top 10 al performantei. Topul reprezinta o evaluare rationala a omului de business, fara a considera componenta subiectiva/emotionala sau recunoasterea sa ca activ/dinamic in prezent.
1. Ion Tiriac
2. Silviu Prigoana
3. Dan Voiculescu
4. Dinu Patriciu
5. Irina Schrotter
6. Adrian Sarbu
7. Elan Schwartzenberg
8. Adrian Porumboiu
9. Viorel Catarama
10. George Copos
Despre metodologia studiului:Clasamentele au fost realizate inbaza a doua studii, cantitativ si calitativ.
Studiul cantitativ a constat in 200 de interviuri telefonice, cu persoane avand varste intre 25 si 35 de ani, femei si barbati, “gulere albe”, cu venituri ridicate, educatie superioara, din Bucuresti.
Obiectivele studiului in aceasta etapa au fost:
• stabilirea notorietatii asistate a omului de business
• evaluarea performantei in business a persoanei evaluate (componenta “hard”)
• evaluarea atractivitatii / carismei persoanei evaluate (componenta “soft”).
Pe baza acestor masuratori s-a calculat un indice agregat care a determinat topul final. In faza de pregatire a studiului calitativ s-au realizat 10 interviuri in profunzime cu persoane cu varsta intre 25-40 ani, femei si barbati, studii superioare.
Scopul a fost acela de a defini dimensiunile de evaluare a unui om de afaceri de succes, in vederea masurarii performantei si atractivitatii persoanei evaluate.
Ce a rezultat in urma interviurilor?
Brandul personal in afaceri impune in principiu conditia de “a fi construit un business de la 0, folosind strict capacitati proprii”. Adica “spirit de antreprenor”. La acestea se adauga perceptia asupra performantelor businessului si o oarecare carisma, care il si ajuta pe omul de afaceri sa iasa in fata si sa devina brand.
Un alt rezultat interesant a fost acela ca, desi interviurile au fost realizate cu oameni activi si apropiati de mediul de business, s-au intampinat reale dificultati in construirea unei liste de nume reprezentative pentru subiectului studiului.
Numele businessului le era mai cunoscut decat cel al persoanei care l-a cladit. Aceasta informatie arata ca performanta businessului nu e suficienta in construirea unui brand personal. Promovarea omului de business respectiv si recunoasterea publica a performantelor acestora sunt aspecte mult mai importante.