iStyle România, unul dintre cei mai mari reselleri ai Apple pe plan local, a avut anul trecut vânzări mai mari cu 12% faţă de 2013, creşterea datorându-se în special noii generaţii de iPhone-uri cu ecrane mai mari, care s-au vândut „ca pâinea caldă” la nivel internaţional, ajungând la un record de 75 de milioane de unităţi în trei luni de la lansare.
Pentru anul în curs iStyle România îşi propune să majoreze vânzările cu cel puţin 15%, având în vedere că în prezent sunt în discuţii pentru deschiderea a trei noi magazine, atât în Bucureşti, cât şi în afara Capitalei.
Compania va deschide un magazin în Coresi Shopping Resort, urmând să mai deschidă magazine în Constanţa sau Timişoara. În prezent reţeaua iStyle are două magazine în mall-urile din Bucureşti – AFI Cotroceni şi Băneasa Shopping Mall – şi unul în Cluj-Napoca, în Polus Center.
„Am contribuit şi noi un pic la recordul de vânzări realizat de Apple la nivel mondial. Cererea a foarte mare. Nu am avut disponibilitate pentru cât de multe produse s-au cerut. Nu am făcut un calcul, însă având în vedere că au fost companii care au cerut dintr-o dată sute de bucăţi, la care se adaugă şi vânzările către clienţii persoane fizice, livrările au fost de câteva mii de unităţi”, a declarat pentru ZF Dora Popeneciu, directorul general al iStyle România, compania care operează reţeaua de magazine cu acelaşi nume şi care în 2013 a avut venituri de circa 10 milioane de euro.
„În aceste condiţii, creşterea vânzărilor faţă de anul trecut este de 12%. Dacă am fi avut atâtea produse câte s-au cerut, creşterea ar fi fost mult mai mare”, a completat ea. Sectorul de retail generează 40% din veniturile iStyle România, restul venind din livrările către companii. Vânzările din retail au reuşit să crească anul trecut cu 15%, cu toate că puterea de cumpărare din România este slabă, iar preţul mare la benzină a dus la scumpirea tuturor produselor anul trecut, implicit şi a coşului zilnic, consideră directorul general al iStyle România.
„În aceste condiţii e greu să crească vânzările din retail. Oamenii şi-ar dori să aibă produsele, însă ar trebui să facă sacrificii pentru a le achiziţiona”.
România nu a dispus de stocuri mari pentru noile modele de iPhone-uri – iPhone 6 şi iPhone 6 Plus – dat fiind că la nivel internaţional nu este o piaţă atât de mare pentru Apple, precum sunt ţările asiatice sau din America.
Clienţii vor echipamente cu capacitate ridicată de stocare
După noua generaţie de iPhone-uri, cele mai căutate produse au fost tabletele de la Apple. Modelul iPad Air cu conexiune 3G/4G şi capacítate de stocare internă de 64 GB a fost cea mai vândută tabletă Apple pe piaţa locală. Atât în cazul iPad-urilor, cât şi în cel al iPhone-urilor, clienţii şi-au schimbat preferinţele şi au cerut modelele cu capacitate mare de stocare – 64 GB şi 128 GB, care nu au fost disponibile în cantitatea necesară.
„Noi trebuie să lucrăm acum la mentalitatea clienţilor şi să le explicăm că nu este nevoie să aibă un spaţiu de stocare atât de mare pentru că există platforma iCloud în care pot stoca o cantitate foarte mare de informaţii în schimbul unui abonament lunar”, a spus Popeneciu pentru BizBrasov
În top trei cele mai vândute produse Apple în segmentul de retail intră şi laptopul MacBook Air de 13 inchi.