Investitiile in publicitatea radio au crescut in primul semestru din 2015 cu 13% comparativ cu acelasi interval al anului 2014

Investitiile in publicitatea radio au crescut in primul semestru din 2015 cu 13%


Potrivit celor mai recente rezultate publicate de Biroul Roman de Audit Transmedia, investitiile in publicitatea radio au crescut in primul semestru din 2015 cu 13% fata de aceeasi perioada a anului precedent, ajungand la o valoare de 86 milioane EUR (ratecard).



Aceasta crestere demonstreaza ca la nivelul investitiilor in publicitatea radio se continua trendul ascendent inceput in anul 2013 si este influentata mai ales de activitatea de comunicare a companiei de farmaceutice Zdrovit, care pentru primul semestru al lui 2015 a alocat un buget de aproximativ 22 milioane euro (valoare ratecard), precum si de intensificarea comunicarii de catre magazinele online, in special Emag.

In ceea ce priveste evolutia numarului clientilor de publicitate care au investitit in zona radio in prima jumatate a lui 2015, observam ca numarul acestora a ramas relativ constant comparativ cu inceputul lui 2014, insa numarul campaniilor derulate a crescut semnificativ.

Acest aspect demonstreaza tendinta clientilor traditionali, obisnuiti sa investeasca in publicitate si care au observat in timp beneficiile comunicarii, de a-si mari considerabil bugetele de publicitate pentru promovarea marcilor din portofoliu.

Sectoarele de activitate care au generat cele mai importante investitii in publicitatea radio in primul semestru al lui 2015 sunt reprezentate de piata farmaceuticelor si de segmentul de retail. 


Pentru prima categorie s-a remarcat clientul Zdrovit, acesta continuandu-si investitiile in publicitatea radio la un nivel similar cu prima jumatate a lui 2014. La nivelul segmentului comercial, clientul Emag s-a remarcat nu doar prin volumele investite, ci si printr-o crestere considerabila in raport cu 2014, de peste 180%.

Comparativ cu prima jumatate a lui 2014, segmentul magazinelor online (comenzi) s-a dublat din punct de vedere al volumelor investite, urmat fiind de sectorul echipamentelor pentru casa, in cadrul caruia s-au remarcat campaniile derulate de Altex.

Sursa: BRAT