Studiu Samsung: Planurile de consum ale romanilor releva intentia de a investi in tehnologie

Raport Samsung: Planurile de consum ale romanilor releva intentia de a investi in tehnologie


40% dintre români plănuiesc să achiziționeze un telefon mobil în următoarele 3 luni
  • Consumatorii din România sunt primii din Europa la timpul petrecut folosind telefoane mobile, cu o medie de 1 oră și 49 de minute pe zi
  • Românii folosesc dispozitive electronice în medie 10 ore si 20 de minute pe zi, în comparație cu media pe Europa de 8 ore
  • 40% dintre români plănuiesc să achiziționeze un telefon mobil în următoarele 3 luni, de două ori mai mult decât media europeană de unul din cinci utilizatori (21%)
  • CCS Insight Analyst - consumatorii continuă să investească în gadget-uri și tehnologie în întreaga lor gospodărie, astfel că realitatea Internet of Things se apropie vertiginos.
Consumatorii români sunt interesați de noile tehnologii, potrivit studiului anual Techonomic Index, realizat de Samsung, care oferă o privire cuprinzătoare asupra comportamentelor și atitudinilor față de tehnologie a 18.000 de consumatori europeni.

Apetitul românilor pentru tehnologie crește, aceștia fiind mai înclinați să cumpere dispozitive de ultimă generație decât media europeană. Studiul a fost realizat online, pe 1.000 de respondenți cu vârsta peste 16 ani.
  • 40% dintre români intenționează să cumpere un telefon mobil în următoarele 3 luni
  • În comparație cu ceilalți europeni, de două ori mai mulți consumatori din România plănuiesc să cumpere un televizor nou sau accesorii de gătit și curățenie în casele lor în următorul trimestru
  • În România, 15% dintre utilizatori intenționează să își cumpere o tabletă în următoarele trei luni, față de media europeană de 11%
  • Jumătate dintre cei care își doresc să achiziționeze un telefon nou își doresc o performanță mai bună, la fel și în cazul laptop-urilor. Un sfert (28%) înlocuiesc un dispozitiv mobil sau laptop stricat (22%).
Încrederea consumatorilor
Încrederea românilor în finanțele personale este comparabilă cu cea a nordicilor când vine vorba de consum, dar în ceea ce privește planurile de investiție în noi dispozitive tehnologice, cei din Țările Nordice sunt aproape la jumătate față români.

Apetitul românilor pentru tehnologie: numărul de dispozitive și timpul de utilizare sunt mari


Majoritatea covârșitoare a gospodăriilor din România (97%) are cel puțin un telefon mobil, PC sau laptop, televizor și aparat electrocasnic. În prezent, penetrarea tabletelor a ajuns la 67%, puțin mai mare decât media europeană de 64%. În ansamblu, studiul arată că locuința anului 2015 este acum îmbogățită de tehnologie și numărul de dispozitive deținute de un român este de 19, similar mediei europene. Nu numai că sunt mai multe dispozitive în gospodării, dar timpul total petrecut utilizându-le zi de zi este de 10 ore și 20 de minute, cu 2 ore și 20 de minute mai mult decât media europeană.
  • Românii au acum o medie de 19 dispozitive electronice în gospodăriile lor, la fel ca restul europenilor
  • Aproape toate gospodăriile din România dețin telefon mobil, PC / laptop, TV, electrocasnice pentru gătit și curățenie
  • Gradul de penetrare a pieței pentru tablete (67%) este puțin mai mare decât media europeană de 64%
  • Consumatorii români folosesc dispozitive electronice timp de 10 ore și 20 de minute pe zi, cu două ore și 20 de minute mai mult decât media europeană
„Numărul de dispozitive deținute în medie de o gospodărie este în creștere, la fel și beneficiile pe care tehnologia le poate aduce în viețile noastre. Se observă o creștere a timpului de folosire a tehnologiei, atât pentru rezolvarea sarcinilor zilnice, cât și pentru dezvoltarea abilităților personale sau a pasiunilor”, spune Roxana Grigorean, Public Relations Manager Samsung Electronics România. „Anul trecut, Samsung a vândut 665 milioane de dispozitive, iar majoritatea dintre acestea sunt conectate la internet. Credem că acest lucru este o oportunitate uriașă și tocmai de aceea ne-am angajat să transformăm Internet of Things în realitate. Până în 2017, 90% din dispozitivele noastre vor fi compatibile IoT, și 100% în următorii cinci ani”.

Martin Garner, SVP, Internet of Things Research, CCS Insight, CCS, a declarat: „Consumatorii continuă să investească în gadget-uri și tehnologie pentru întreaga lor locuință. În special odată cu apariția 4G, prognoza de vânzări a smartphone-urilor cu 4G activat va crește de la 65% din totalul vânzărilor de smartphone-uri în acest an la 95% până în 2019. Cercetarea noastră arată că această creștere a numărului de dispozitive conectate pe persoană înseamnă că apetitul consumatorilor este, de asemenea, în creștere pentru alte servicii avansate, cum ar fi streaming video și audio, stocare și sincronizare pe toate dispozitivele. Aceste tendințe ne îndreaptă către o piață în creștere pentru case inteligente, construite pe Internet of Things”.


Samsung Techonomic Index - cifre cheie


România:
  • 40% dintre consumatori au în vedere achiziționarea unui telefon nou în următorele 3 luni
  • Aproape un sfert din respondenți (22%) intenționează să cumpere un televizor nou în următoarele trei luni
  • Încrederea consumatorilor
  • 42% dintre consumatorii din România se simt încrezători sau foarte încrezatori cu privire la finanțele lor în următoarele 12 luni
  • Românii cu vârste cuprinse între 16 si 34 de ani sunt cei mai încrezători în finanțele personale în următorul an (55%)

Comportamentul de cumpărare

  • Telefoanele mobile sunt cele mai populare produse pe care respondenții intenționează să le cumpere în următoarele trei luni. 40% dintre români intenționeză să cumpere unul în următoarele 3 luni
  • 51% dintre români declară că doresc un produs cu performanțe mai bune, acesta fiind principalul motiv pentru achiziție
  • 28% dintre români plănuiesc să cumpere un nou mobil pentru a înlocui un dispozitiv defect
  • 21% dintre europeni intenționează să achiziționeze un telefon mobil
  • 15% din cei intervievați în România intenționează să cumpere o tabletă
Samsung Electronics a creat Techonomic Index pentru a urmări modul în care oamenii privesc și folosesc tehnologia. În acest sens, suntem în măsură să demonstrăm o înțelegere mai profundă a noilor nevoi ale consumatorilor și să le răspundem prin dezvoltarea de noi produse.

Studiul a fost comandat de Samsung European Lifestyle Research Lab și realizat în parteneriat cu Lightspeed GMI.


Lightspeed GMI a intervievat online 18.000 de adulți cu vârste de peste 16 ani din Austria, Belgia, Bulgaria, Danemarca, Finlanda, Germania, Grecia, Italia, Ungaria, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia, Elveția, România și Marea Britanie (1.000 în fiecare țară). Datele au fost ponderate pentru fiecare țară - vârsta, naționalitatea și sexul. Interviurile au fost realizate online în perioada 21 aprilie- 18 mai 2015. Lightspeed GMI a fost responsabil cu realizarea interviurilor, în timp ce Blue Rubicon a efectuat toate rapoartele și analizele.

Date comparative au fost furnizate de un sondaj de opinie efectuat de Ipsos MORI - 5.000 de adulți cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani în Marea Britanie, Franța, Germania, Italia și Spania realizat online, în perioada 14 -28 aprilie 2014.