AUDI AG, BMW Group şi Daimler AG au ajuns la un acord cu Nokia Corporation pentru achiziţia comună a afacerii de hărţi digitale HERE

AUDI AG, BMW Group şi Daimler AG au ajuns la un acord cu Nokia Corporation prin care cele trei companii să achiziţioneze divizia de hărţi şi servicii de localizare HERE. 


Achiziţia are ca scop asigurarea unei disponibilităţi pe termen lung a produselor şi serviciilor HERE ca platformă deschisă, independentă şi creatoare de valoare pentru hărţile in-cloud şi pentru alte servicii de mobilitate disponibile tuturor clienţilor din industria auto şi din alte domenii.

Fiecare dintre cei trei parteneri va deţine o cotă egală din HERE; nici unul nu va căuta să achiziţioneze o cotă majoritară. Supusă aprobării autorităţilor antitrust relevante, tranzacţia urmează a se finaliza în primul trimestru 2016.

AUDI AG, BMW Group şi Daimler AG au ajuns la un acord cu Nokia Corporation pentru achiziţia comună a afacerii de hărţi digitale HERE


HERE pune bazele pentru viitoarea generaţie de mobilitate şi servicii bazate pe localizare. Pentru industria auto, aceasta reprezintă baza pentru noi sisteme de asistenţă şi, în cele din urmă, pentru condusul complet autonom. Hărţile digitale foarte precise vor fi utilizate în combinaţie cu datele în timp real furnizate de automobil pentru a creşte siguranţa rutieră şi pentru a facilita noi produse şi servicii inovatoare. Pe baza datelor brute comune, toţi constructorii de automobile pot oferi clienţilor servicii diferenţiate şi specifice mărcii.

"Mediul nostru se schimbă continuu. Acesta este motivul pentru care informaţia din hărţile digitale trebuie actualizate continuu, astfel încât să se poată oferi utilitate maximă", a declarat Rupert Stadler, preşedintele Consiliului de Administraţie al AUDI AG. Camerele şi senzorii de înaltă precizie ce sunt montate pe automobilele moderne reprezintă senzorii care pot asigura actualizarea datelor şi a hărţilor; în acest fel. De exemplu informaţii precum limitele de viteză sau situaţiile critice de condus sunt deja recunoscute în prezent. Toate datele acumulate vor fi procesate în conformitate cu regulile stricte de protecţie a datelor.

"HERE va avea un rol important în revoluţia digitală a mobilităţii, prin combinarea hărţilor de înaltă definiţie cu datele de la automobile pentru a face călătoriile să fie mai sigure şi mai uşoare pentru toată lumea", a explicat Harald Krüger, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG.

Aceste cunoştinţe vor fi în beneficiul tuturor constructorilor auto şi ai clienţilor acestora. "Hărţile digitale de înaltă precizie reprezintă o componentă crucială a mobilităţii viitorului. Prin achiziţia comună a HERE, dorim să asigurăm independenţa acestui serviciu central pentru toţi constructorii auto, furnizorii şi clienţii din alte domenii ", a declarat Dieter Zetsche, preşedintele Consiliului de Administraţie al Daimler AG.

Inteligenţa swarm va crea o nouă densitate de informaţii pentru hărţile rutiere


"HERE va putea oferi utilizatorilor o îmbunătăţire continuă a produsului, ceea ce va însemna o evoluţie a condusului automat şi a serviciilor bazate pe localizare. Pe măsură ce volumul de date anonime de la automobile va creşte, serviciile vor deveni mai convenabile, mai conectate şi mai adaptate la cerinţele individuale ale utilizatorilor", au spus Ulrich Hackenberg, membru al Consiliului de Administraţie al AUDI AG pentru dezvoltare tehnică, Klaus Fröhlich, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG pentru dezvoltare, şi Thomas Weber, membru al Consiliului de Administraţie al Daimler AG pentru cercetare de grup. Este intenţia explicită ca toţi clienţii HERE să beneficieze de pe urma acestei optimizări continue.



Beneficiile „inteligenţei swarm” sunt enorme: acestea facilitează avertismente de pericol în timp real - de exemplu, de drumuri îngheţate - pe baza analizării datelor individuale, precum activările ABS şi temperatura exterioară. Ambuteiajele ce urmează vor fi identificate cu mai mare precizie în viitor, astfel că se vor reduce semnificativ riscurile de accidente. În acest fel, viziunea privind condusul fără accidente va deveni, treptat, o realitate. Într-o fază ulterioară, datele vor putea fi folosite pentru identificarea benzilor critice pe şosea, pentru a avertiza conducătorii din timp sau pentru a activa sistemele de asistenţă. Anticiparea fazei semafoarelor ar putea orienta automobilele în zonele urbane pe o "undă de verde", cu performanţele potrivite ale motorului şi un consum minimizat de combustibil.

Hărţile de mare precizie sunt importante pentru condusul autonom şi multe alte forme de sisteme de asistenţă, pentru că aceste tehnologii necesită un plan actualizat al mediului înconjurător al automobilului, cu precizie de centimetru, pentru a putea reacţiona în timp real. În timp ce HERE produce deja hărţi statice foarte precise, acestea pot fi verificare cu mai mare exactitate şi actualizate continuu cu un flux constant de date din mediul înconjurător al automobilelor.

HERE va continua să ofere serviciile şi produsele sale în diferite domenii


HERE furnizează hărţi şi localizare inteligentă pentru aproximativ 200 de ţări, în peste 50 de limbi şi este unul din principalii furnizori de hărţi şi servicii de localizare. Compania va continua să-şi dezvolte poziţia ca furnizor puternic şi independent de hărţi şi servicii bazate pe localizare, îşi va extinde oferta de produse şi va continua să le facă disponibile pentru toţi clienţii din diferite domenii.

Conducerea HERE va continua să fie independentă - cu obiectivul de a duce mai departe afacerea HERE ca platformă, deschisă tuturor clienţilor. Consorţiul nu va interveni în afacerea operaţională.

În 2014, Audi Group a livrat clienţilor săi aproximativ 1.741.100 de automobile ale mărcii Audi. Compania a realizat venituri de 53,8 miliarde de euro şi un profit operaţional de 5,15 miliarde de euro în 2014. La nivel global, Audi operează în peste 100 de pieţe şi are facilităţi de producţie la Ingolstadt şi Neckarsulm (Germania), Győr (Ungaria), Bruxelles (Belgia), Bratislava (Slovacia), Martorell (Spania), Kaluga (Rusia), Aurangabad (India), Changchun şi Foshan (China), precum şi la Jakarta (Indonezia). Marca celor patru inele va începe producţia de automobile la Curitiba (Brazilia) în cursul acestui an şi la San José Chiapa (Mexic) în 2016. Subsidiare deţinute integral de AUDI AG sunt quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese, Italia) şi producătorul de motociclete sport Ducati Motor Holding S.p.A. (Bologna, Italia). În prezent, compania are aproximativ 80.000 de angajaţi la nivel mondial, dintre care circa 58.000 în Germania. O investiţie totală de aproximativ 24 de miliarde de euro este planificată între 2015 şi 2019 - în principal în produse noi şi tehnologii cu dezvoltare durabilă. Audi este dedicată responsabilităţii corporate şi respectă principiul sustenabilităţii pentru produsele şi procesele sale în cadrul acestei strategii. Obiectivul pe termen lung este o mobilitate neutră din punct de vedere al emisiilor CO2.

Datorită celor trei mărci ale sale - BMW, MINI şi Rolls-Royce -, BMW Group este liderul mondial al constructorilor premium de automobile şi motociclete şi oferă servicii financiare şi de mobilitate premium. În calitate de companie ce operează la nivel global, BMW Group dispune de 30 de facilităţi de producţie şi asamblare în 14 ţări şi are o reţea de vânzări în peste 140 de ţări.

În 2014, BMW Group a vândut, la nivel mondial, aproximativ 2,118 milioane de automobile şi 123.000 motociclete. Profitul brut pentru anul fiscal 2014 a fost de aproximativ 8,71 miliarde de euro, iar veniturile au fost de 80,40 miliarde de euro. La 31 decembrie 2014, BMW Group dispunea de o forţă de muncă de 116.324 de angajaţi.

Dintotdeauna, succesul BMW Group s-a bazat pe gândirea pe termen lung şi pe acţiunea responsabilă. Astfel, compania a pus bazele unei dezvoltări durabile în plan ecologic şi social prin lanţul de valori, responsabilitatea vastă a produselor şi un angajament clar pentru conservarea resurselor ca parte integrantă a strategiei sale.

Daimler AG este una dintre cele mai de succes companii auto din lume. Prin diviziile sale Mercedes-Benz Cars, Daimler Trucks, Mercedes-Benz Vans, Daimler Buses şi Daimler Financial Services, the Daimler Group este unul dintre cei mai mari producători de automobile premium şi cel mai important constructor de automobile comerciale din lume. Daimler Financial Services oferă servicii de finanţare, leasing, management de flote, asigurări, investiţii financiare, carduri de credit şi mobilitate inovatoare.

Fondatorii companiei, Gottlieb Daimler şi Carl Benz, au făcut istorie cu inventarea automobilului în anul 1886. Ca pionier al ingineriei auto, Daimler continuă şi în prezent să modeleze viitorul mobilităţii: concernul este orientat spre tehnologii inovatoare şi ecologice, precum şi spre automobile sigure şi superioare care atrag şi fascinează. Daimler investeşte constant în dezvoltarea sistemelor de propulsie alternativă, obiectivul pe termen lung fiind condusul fără emisii: de la automobile hibrid până la automobile cu propulsie electrică prin acumulatorii sau pile de combustie. Mai mult, compania urmează un drum constant spre condus fără accidente şi conectivitate inteligentă până la condus autonom. Acesta este doar un exemplu al modului în care Daimler acceptă, de bună voie, provocarea îndeplinirii responsabilităţilor sale faţă de societate şi mediu.

Daimler îşi comercializează automobilele şi serviciile în aproape toate ţările lumii şi are facilităţi de producţie în Europa, America de Nord şi de Sud, Asia şi Africa. Actualul portofoliu de mărci include, pe lângă cel mai valoros brand auto premium din lume - Mercedes-Benz -, şi Mercedes-AMG şi Mercedes-Maybach, mărcile smart, Freightliner, Western Star, BharatBenz, FUSO, Setra şi Thomas Built Buses, dar şi brandurile Daimler Financial Services: Mercedes-Benz Bank, Mercedes-Benz Financial, Daimler Truck Financial, moovel şi car2go. Compania este listată la bursele de valori de la Frankfurt şi Stuttgart (simbol bursier DAI). În 2014, concernul a vândut peste 2,5 milioane de vehicule şi a avut o forţă de muncă de 279.972 de angajaţi; veniturile au totalizat 129,9 miliarde de euro, iar EBIT a ajuns la 10,8 miliarde de euro.

Sursa: BMW