Dispozitivele mobile vor fi catalizatorul cresterii consumului online video in 2016
Consumul zilnic de online video va creste cu pana la 23.3% in 2015 si cu 19.8% in 2016, potrivit previziunilor Online Video Forecast, cel mai recent raport al retelei ZenithOptimedia ( din care face parte Zenith Romania) in colaborare cu Newcast, divizia sa globala de branded content.
Această creștere a consumului video este generata de amplificarea penetrarii smartphone-urilor si a tabletelor la nivel global, împreună cu schimbările survenite in comportamentul consumatorilor.
Pentru consumul de online video pe dispozitivele mobile se preconizează o crestere cu 43,9% în 2015 și cu 34,8% în 2016. În același timp, consumul video pe dispozitivele non-mobile va continua să crească, dar la un nivel mai moderat: cu 9.5 % în 2015 și 6,5% în 2016.
ZenithOptimedia preconizeaza ca mobile-ul va deveni principala platformă de vizualizare online video in 2016. În 2012 consumul OLV pe dispozitivele mobile era de 22,9%. Până în 2014, acest procent a crescut la 40,1%, si ne asteptam sa ajunga la 52,7% în 2016 și 58,1% în 2017.
In Romania, 42% dintre consumatorii de internet urmaresc zilnic materiale video online, iar o treime acceseaza materialele video de pe smartphone
Investitiile in video online vor reprezenta în curand o optime din consumul total de internet
Cota video online din adspend digital la nivel mondial este în creștere rapidă: 8,8% în 2012 și 10,2% în 2014; până în 2017 ne așteptăm să crească la 12,8%. Video online este categoria cu cea mai rapidă creștere de publicitate pe internet: prognozam o crestere de 28,9% la nivel mondial în 2015, urmată de 22,5% în 2016 și 19,7% în 2017.
In Romania, cota video online a ajuns la 4.8% in 2014, in crestere de la 2.1% in 2012
Mark Waugh, Global Managing Director Newcast, afirma: "Consumatorii din întreaga lume imbratiseaza rapid video online pentru diversitatea conținutului. Cei mai ferventi utilizatori sunt tinerii, segment mai greu de atins cu mediile clasice. Brandurile descopera in video online o modalitate deosebit de eficienta de a atinge aceste segmente nu doar prin publicitate, ci deopotriva prin branded content; conținut care poate raspunde asteptarilor consumatorilor într-un mod mai captivant decât este posibil cu mesaje scurte."
Sursa: ZenithOptimedia