Dispozitivele mobile vor fi catalizatorul cresterii consumului online video in 2016

Dispozitivele mobile vor fi catalizatorul cresterii consumului online video in 2016




Consumul zilnic de online video va creste cu pana la 23.3% in 2015 si cu 19.8% in 2016, potrivit previziunilor Online Video Forecast, cel mai recent raport al retelei ZenithOptimedia ( din care face parte Zenith Romania) in colaborare cu Newcast, divizia sa globala de branded content.

Această creștere a consumului video este generata de amplificarea penetrarii smartphone-urilor si a tabletelor la nivel global, împreună cu schimbările survenite in comportamentul consumatorilor.

Pentru consumul de online video pe dispozitivele mobile se preconizează o crestere cu 43,9% în 2015 și cu 34,8% în 2016. În același timp, consumul video pe dispozitivele non-mobile va continua să crească, dar la un nivel mai moderat: cu 9.5 % în 2015 și 6,5% în 2016.

ZenithOptimedia preconizeaza ca mobile-ul va deveni principala platformă de vizualizare online video in 2016. În 2012 consumul OLV pe dispozitivele mobile era de 22,9%. Până în 2014, acest procent a crescut la 40,1%, si ne asteptam sa ajunga la 52,7% în 2016 și 58,1% în 2017.

In Romania, 42% dintre consumatorii de internet urmaresc zilnic materiale video online, iar o treime acceseaza materialele video de pe smartphone


Investitiile in video online vor reprezenta în curand o optime din consumul total de internet

Cota video online din adspend digital la nivel mondial este în creștere rapidă: 8,8% în 2012 și 10,2% în 2014; până în 2017 ne așteptăm să crească la 12,8%. Video online este categoria cu cea mai rapidă creștere de publicitate pe internet: prognozam o crestere de 28,9% la nivel mondial în 2015, urmată de 22,5% în 2016 și 19,7% în 2017.

In Romania, cota video online a ajuns la 4.8% in 2014, in crestere de la 2.1% in 2012


Mark Waugh, Global Managing Director Newcast, afirma: "Consumatorii din întreaga lume imbratiseaza rapid video online pentru diversitatea conținutului. Cei mai ferventi utilizatori sunt tinerii, segment mai greu de atins cu mediile clasice. Brandurile descopera in video online o modalitate deosebit de eficienta de a atinge aceste segmente nu doar prin publicitate, ci deopotriva prin branded content; conținut care poate raspunde asteptarilor consumatorilor într-un mod mai captivant decât este posibil cu mesaje scurte."

Sursa: ZenithOptimedia