Google anunţă lansarea în România a programului „Atelierul Digital”,o platformă online gratuită care oferă tinerilor pregătire în domeniul marketingului digital şi în dezvoltarea afacerii cu ajutorul internetului.
„Internetul este esenţial în societatea de astăzi, oferind oportunităţi şi mijloace de dezvoltare antreprenorilor şi afacerilor. Vrem ca prin programul „Atelierul Digital”,lansat astăzi să oferim un instrument care să ajute viitoarea forţă de muncă si antreprenorii în obţinerea cunoştinţelor digitale atât de importante în economie. Sperăm ca acest lucru să contribuie la sprijinirea României în exploatarea oportunităţilor oferite de economia digitală”, spune Dan Bulucea, Country Director Google România.
Google a lansat o platformă dedicată antreprenorilor şi studenţilor la marketing
Platforma online „Atelierul Digital” oferă pregătire în lumea digitală sub forma unor cursuri video gratuite, pe o gamă cuprinzătoare de domenii: de la cum să-ţi construieşti prezenţa online, la campanii de marketing în social media sau utilizarea mediul mobil pentru a atrage noi clienţi. Utilizatorii pot alege o anumită tema pe care vor să se pregătească sau să urmeze întregul curs online.
Nevoia de competenţe digitale este una dintre cele mai mari provocari ale Uniunii Europene şi ale Europei Centrale si de Est in particular. Potrivit datelor Comisiei Europene, în viitorul apropiat, 90% dintre slujbe vor necesita cunoştinţe digitale. Comisia Europeana estimează că, până în 2020, 825.000 de locuri de munca vor fi neacoperite din cauza acestui decalaj.
Potrivit Digital Economy&Society Index (DESI), România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte competenţele digitale. Doar 16% dintre români au cunoştinţe digitale de bază, în comparaţie cu media de 30% a EU15 (Austria, Belgia, Danemarca, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Luxemburg, Olanda, Portugalia, Spania, Suedia, Marea Britanie) si 26% în ţările NMS13 (Bulgaria, Croatia, Cipru, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, Romania, Slovacia, Slovenia), arată un raport DELab.
Mai mult, 43% dintre români declară că nu au deloc competente digitale, ceea ce este mult peste media de 25% în ţările NMS13 si 14% in EU15. Doar 8% dintre români cred că au cunoştinţe digitale destul de solide pentru a face faţă într-un mediu de lucru competitiv.