Cum sa optimizezi SEO un site, un magazin online ?

Cum sa optimizezi SEO un site, un magazin online ?



Dacă deții un site de e-commerce și te străduiești să îl optimizezi SEO, ai observat probabil că Google este o importantă sursă de trafic. Experiența ta e confirmată și de statistici: între 40% și 80% din numărul total de vizitatori ai celor mai mari site-uri de e-commerce din România vin din Google.

Tacticile SEO te ajută să atragi un număr cât mai mare de trafic relevant pe paginile magazinului tău online, dar pare tot mai greu să faci față numărului din ce în ce mai mare de provocări SEO specifice acestei categorii de site-uri. Din fericire, există o serie de metode de optimizare vitale succesul unei campanii SEO pentru site-ul tău e-commerce.

Divizarea conținutului în secțiuni și pagini


Paginarea este utilizată pentru a diviza conținutul în mai multe secțiuni sau pagini, îmbunătățind astfel experiența de navigare, dar permite și indexarea optimă în motoarele de căutare. Cei încântați de opțiunea ”infinite scroll” de pe Facebook trebuie să știe că această tehnică nu produce efecte benefice din punct de vedere SEO.

Google îți recomandă două acțiuni pentru o indexare corectă a paginării pentru magazinele online:
– Specifică o pagină generală, care include toate produsele dintr-o categorie, către care se pune tag-ul rel canonical (soluție rar aplicată, din motive practice: unele pagini ar ajunge să conțină mii de produse).
– Utilizează tagurile rel=”prev” și rel=”next” în fiecare pagina din secvență cu scopul de a indica o pagină anterioară sau o pagină următoare, dacă acestea există.

Implementarea incorectă a paginației poate duce la generarea unui număr mare de pagini nerelevante, ceea ce afectează magazinul online. Te poți confrunta cu canibalizarea SEO dacă mai multe pagini din cadrul site-ului tău concurează pe un anumit cuvânt cheie, în loc să ajute la creșterea autorității celei mai relevante dintre ele.

Creșterea vitezei de încărcare a paginilor


O pagină care se încarcă foarte repede este un avantaj atât din punct de vedere SEO, cât și pentru ultilizator. Google a confirmat în 2010 că viteza de încărcare este un factor de poziționare în rezultatele motorului de căutare, iar el rămâne un indicator important și în prezent, fiind în topul factorilor tehnici de poziționare.

Multe platforme de e-commerce oferă o viteză mai bună de încărcare prin intermediul unor module, însă problemele apar adesea când există limitări ale server-ului pe care este găzduit site-ul. Măsurile pe care le poți lua pentru a crește viteza de încărcare a paginililor din site-ul tău sunt:
– Activează compresia pentru resursele de tip HTLM, CSS, JS și pentru imagini;
– Elimină resursele de tip JS sau CSS din partea superioară a paginii, care blochează conținutul până la încărcarea completă;
– Folosește memoria cache a browserului atunci când vizitatorul nu se află la prima accesare pe site;
– Optimizează imaginile de produs în funcție de dimensiunea necesară pentru afișare;

Utilizarea corectă a filtrelor


Unele magazine online pot avea spre vânzare mii sau chiar zeci de mii de produse. În acest caz, o structură simplă de categorii și subcategorii nu este suficientă pentru o prezentare eficientă a inventarului. Din acest motiv se utilizează opțiunile de filtrare sau navigația fațetată.

Existența filtrelor nu te scutește însă de probleme. Dacă acestea sunt implementate greșit, pot influența negativ performanța site-ului în Google și riști să pierzi vizitatori. Câteva dintre recomandările standard pentru site-urile de e-Commerce sunt:
– Oprește filtrele de la indexare prin tag-ul robots=”noindex, follow”, prin fișierul robots.txt sau utilizarea rel=”nofollow” pe link-urile ce duc spre filtre;
– Asigură-te că filtrele sunt accesibile de Googlebot și se afișează la URL-uri diferite, fără simbolul # în componență;
– Analizează filtrele din site, pentru a știi care oferă o selecție de produse și care generează o reordonare a aceluiași set de itemi;
– Asigură-te că paginile rezultate după aplicarea filtrelor selectate își modifică cel puțin meta title-ul, meta-description-ul, canonical și H1.
– Controlează din panoul de administrare care combinații de filtre vrei să fie indexate de Google.

Aplicarea unui tratament specific pentru paginile de produse


Dacă dorești să promovezi produse noi pe magazinul tău online, ceea ce te ajută este o structură clară de link-uri, care permite indexarea rapidă a magazinului. Fii sigur că produsele noi sunt incluse imediat în fișierul Sitemap.xml și retrimite-l către Google. Pentru o vizibilitate crescută a noilor produse, alege o temă care conține o secțiune dedicată celor mai recent adăugate produse și include trimiteri în secțiunea de produse similare ale paginilor deja indexate.

Dacă oferta magazinului tău online conține produse sezoniere, o strategie bună de SEO este să direcționezi resursele către paginile de categorii și subcategorii. Acestea pot obține autoritate crescută și vizibilitate SEO bună, de care va beneficia orice produs inclus pe aceste pagini. O altă măsură benefică este să creezi pagini care să anunțe disponibilitatea viitoare a produsului și să acumuleze link-uri externe și autoritate necesare unei bune poziționări în Google.

Pentru produsele care au stoc epuizat, lasă paginile publicate pe site, specificând doar că produsul este indisponibil temporar. Nu ascunde și nu redirecționa paginile. Ceea ce poți face este să recomanzi produse similare, cu link-uri interne spre pagina dedicată lor. Mai mult, ca să reți vizitatorul care e pregătit de cumpărare, oferă-i posibilitatea de a lăsa o adresă de e-mail la care să trimiți o notificare când produsul revine în stoc.

S-ar putea să ai produse care nu vor mai apărea niciodată pe site-ul tău. Dacă ștergi pur și simplu paginile, anulezi orice contribuție a respectivului URL la vizibilitatea SEO a magazinului tău. Există câteva soluții recomandate:
– Ștergerea paginii și crearea unei redirecționări de tip 301 spre un URL relevant;
– Redirecționare 301 către prima pagină a categoriei din care facea parte produsul;
– Dacă nu se poate face redirecționare, șterge pagina și asigură-te că URL-ul emite codul de eroare HTTP 410;
– Dacă pagina oferă informații valoroase și atrage trafic din Google, păstrează pagina și recomandă alte produse disponibile în magazinul tău.

Crearea unei structuri interne de link-uri


Pentru cele mai multe dintre site-urile de e-commerce, structura internă de link-uri este o adevărată provocare. Însă o structură realizată corect aduce beneficii din punct de vedere SEO și ajută vizitatorii să navigheze ușor prin site spre informația dorită. O structură corectă este aceea care îi permite lui Google să ”înțeleagă” care sunt paginile cele mai importante și pentru care familie de cuvinte cheie sunt relevante.

Câteva dintre recomandările pentru o structură internă de link-uri benefică site-ului sunt:
– Nu include în meniul principal al site-ului toate categoriile și subcategoriile;
– Nu dubla meniul principal al magazinului;
– Nu folosi o structură de site bazată pe mai multe nivele de subcategorii și limitează-te la maximum 3;
– Include link-uri catre paginile relevante și cele cu produse similare.

Specialiștii DWF în optimizare SEO au dezvoltat în colaborare cu ecompedia un e-book dedicat site-urilor de e-commerce, din care poți afla și mai multe metode eficiente care să te ajute să te poziționezi în topul căutărilor Google.

Sorin este un căutator permanent de idei și de oameni talentați, care gândesc out-of-the-box. Când nu face SEO, vinde orice: de la idei de eveniment, la colaborări pe perioadă îndelungată. Cea mai importantă activitate rămâne, însă, cea de creștere a vizibilității site-urilor cu care lucrează, iar rezultatele sunt întotdeauna de impact.

Sursa: prwave.ro