STUDIU: Tendințele globale în comerțul online cu software în 2017

Tendințele globale în comerțul online cu software în 2017



2Checkout (cunoscută anterior ca Avangate), lider în industria soluțiilor eCommerce, a publicat astăzi raportul Tendințe din Comerțul Digital cu Software & Servicii Online pentru 2017. Raportul subliniază că soluțiile software pe bază de subscripție (abonament) se mențin pe o pantă ascendentă în totalul vânzărilor globale. În același timp, raportul arată că în topul preferințelor clienților se regăsesc produsele software de securitate, aplicațiile pentru design și pentru proiecte multimedia.

Tendințele globale în comerțul online cu software în 2017


Studiul reflectă o dominare clară a modelului de vânzare pe bază de abonamente, în timp ce, la nivelul plăților, se impun tot mai mult metodele specifice locale.

Tendințele globale în comerțul online cu software în 2017


Raportul 2Checkout pentru comerțul digital de software și servicii online este realizat pe baza datelor din platforma Avangate, parte din portofoliul 2Checkout, si reflectă tendințele industriei globale de software și servicii digitale. Analiza pune accent pe regiunile și categoriile cu cea mai rapidă evoluție, precum și cele mai populare metode de plată la nivel global.

Tendințele-cheie, așa cum reies din raport, sunt:


Securitatea contează – Având un an 2017 marcat de breșe de securitate – WannaCry, Goldeneye, Equifax – nu este deloc surprinzător că produsele de securitate și protecție a datelor personale conduc în comerțul global cu produse software online, reprezentând peste 30% din vânzările totale. Soluțiile software pentru design și multimedia (inclusiv softuri pentru prelucrări audio-vizuale) urmează în clasamentul vânzărilor globale, cu un procent de 23%. Pe poziția a treia în clasament se situează, cu o pondere de 20%, serviciile online. Printre celelalte categorii menționate în raport se numără soluțiile software utilitare, cele dedicate marketingului sau dezvoltării de proiecte web, software-ul de tip office și aplicațiile folosite în programare.

În România, apetitul pentru produse de securitate și protecție a datelor personale a crescut considerabil, aceste categorii de produse însumând 76% din vânzările online, urmate de soluții pentru marketing (4%) și soft utilitar (4%).

Abonamentele continuă să acapareze teren – Migrarea consecventă către subscripții (software sau SaaS pe baza de abonament) este mai evidentă atunci când comparăm datele înregistrate în platforma Avangate în ultimii ani. Dacă în 2012, doar aproximativ jumătate (49%) din vânzările de software erau pe bază de abonament la nivel mondial, între timp, în 2017, ponderea lor a ajuns deja la 75%.

Tranzacții mai multe, de valori mai mici – Valoarea medie a comenzii pentru achiziția de software, SaaS și servicii online, la nivel global, în 2017, este de 47 USD, în ușoară scădere de la 48 USD în 2016, ca o consecință a creșterii ponderii subscripțiilor în vânzările totale. Dinamica preferințelor cumpărătorilor sugerează tendința spre achiziții mai multe, de valori mai mici, pentru diferite tipuri de produse. Valoarea medie a tranzacției în țara noastră rămâne mai scăzută față de media globală, la un nivel de 37 USD.

Variații regionale în preferințele de plată – Visa și MasterCard continuă să domine în domeniul plăților online, având o pondere de 68% din vânzările de software și servicii online, urmate de PayPal cu 20% și American Express cu 7%. Distribuția aceasta este valabilă si pe piața din Statele Unite. În alte țări, consumatorii au preferințe pentru metode de plată locale cum ar fi Alipay în China (54%), iDEAL în Olanda (44%), carduri locale în Brazilia (23%) și Turcia (17%), Carte Bancaire în Franța (12%) și JCB sau Konbini în Japonia (cu 15%, respectiv 5% din tranzacții).

În România, situația este similară cu cea din 2016, 90% din cumpărăturile online pentru software (vezi ofertele eMAG) și SaaS fiind achitate cu carduri Visa și MasterCard (față de 88% anul trecut), 4,7% prin PayPal (6% în 2016) și 3,6% prin transfer bancar (4% în 2016).

Schimbări în top 10 țări – Statele Unite își păstrează poziția de lider, fiind cea mai mare piață de desfacere pentru soluții software și servicii comercializate online, reprezentând aproape jumătate din piața globală. La distanță de Statele Unite urmează Marea Britanie. Germania urcă pe locul al treilea în clasament, comparând cu 2016, împingând Canada de pe poziția a treia pe cea de-a cincea, după Franța.

Împreună, Germania, Franța și Japonia reprezintă mai mult de o treime din vânzările totale de software și servicii online în țări nevorbitoare de limbă engleză, urmate îndeaproape de Italia, Olanda și Spania.

România este pe locul al 18-lea în topul vânzărilor prin platforma Avangate, în creștere cu 4 poziții față de 2016.

Surse de creștere a veniturilor pentru companiile de software – Foarte populare în industria de software, vânzările generate cu ajutorul rețelelor de afiliați ajung până la 25% din veniturile companiilor conectate la rețeaua Avangate. O altă modalitate de creștere a vânzărilor sunt promoțiile, care facilitează obținerea a 22,5% din încasări. Alte două metode de creștere a vânzărilor folosite în industria de software sunt așa-numitele cross-selling (4,5% din venituri) și upselling (8%).

“Piața globală a soluțiilor software continuă să migreze către subscripții iar cererea se diversifică în funcție de tipul de produse pe care cumpărătorii le solicită,” spune Erich Litch, Chief Revenue Officer la 2Checkout. “Întrucât companiile continuă să se extindă pe piețele internaționale, trebuie să fie pregătite să susțină o gamă largă de metode de plată și modele de afaceri, să utilizeze o varietate de instrumente de promovare și să vândă prin mai multe canale și puncte de contact.”

Raportul pentru comerțul digital elaborat de 2Checkout se bazează pe sute de mii de tranzacții globale ce au avut loc prin platforma Avangate în perioada august 2015 – iulie 2017. 2Checkout urmărește în mod continuu fluctuațiile vânzărilor, ajutând furnizorii de software și produse digitale din întreaga lume să ia decizii mai inteligente, mai rapid.

Despre 2Checkout (cunoscută anterior ca Avangate)


2Checkout, o companie din portofoliul Francisco Partners, este furnizorul de servicii de comerț digital și plăți care ajută companiile să-și vândă produsele și serviciile pe mai multe canale, să achiziționeze clienți prin mai multe puncte de contact, să crească retenția clienților și a veniturilor, să utilizeze opțiuni de plată mai inteligente și modele de facturare pe bază de abonament și să maximizeze totodată ratele de conversie. Printre clienți se numărără ABBYY, Absolute, Bitdefender, FICO, Software-ul HP, Kaspersky Lab și multe alte companii de pe tot globul.

Avangate a achiziționat 2Checkout în martie 2017. Mai multe informații despre platforma 2Checkout Avangate și serviciile conexe puteți afla accesând www.avangate.com.